Kako arhitekte nastavljaju da projektuju sve više i više zgrade, određena ograničenja lifotva će postati sve veći problem - korišćenjem tradicionalnih čeličnih kablova za podizanje, oni ne mogu da idu dalje od 500 metara u jednoj vertikalnoj vožnji. Bilo koja veća visina, i masa svih potrebnih kablova bi bila jednostavno prevelika.
Trenutno u nekoliko zgrada na svetu koje su više od 500 metara, putnici moraju da pređu iz jednog u drugi lift kako bi došli do samog vrha. Zahvaljujući novom laganom materijalu poznatom kao UltraRope (Ultra konopac), međutim, liftovi bi sada trebalo da budu u stanju da putuju i do jednog kilometara neprekidno.
Kabl UltraRope je stvoren od strane finskog proizvođača liftova Kone, i predstavljen je ovog ponedeljka u Londonu. Umesto da ima isti oblik poprečnog preseka kao i kabl, on je više trakasti u obliku. Sastoji se od jezgra od ugljeničnih vlakana, pokriven sa plastifikacijom koja je otporna na visoka trenja. Pojedinačna liftovska kabina se podiže i spušta sa više rolni UltraRope-a, koji se nalaze u mašinskoj kućici na vrhu liftovskog jezgra.
Prema kompaniji Kone, na liftu koji putuje 500 metara, UltraRope će smanjiti ukupnu pokretnu masu za i do 60 odsto u odnosu na čelične kablove. Taj procenat se povećava sa povećanjem prevaljene distance.
To takođe znači da čak i u objektima koji 500 metara ili niži od toga, gde se čelični kablovi i dalje mogu korstiti, upotreba UltraRope-a bi dovelo do značajne uštede energije. Za taj isti hipotetički lift koji ide 500 metara, smanjenje potrošnje od 15 odsto će se realizovati. Povećanje visine uspona lifta na 800 metara, povećava se ušteda energije na čak 45 odsto.
Pored toga, UltraRope je dva puta jači od čelika, plus ne zahteva nikakvo podmazivanje, i manje je osetljiv na ljuljanje zgrade - efekat koji ponekad izaziva isključivanje liftova. Međutim, za sada ne postoje informacije o tome kako se početni troškovi UltraRope-a i pridružne mehanizacije porede sa onom od čeličnih kablova.
Više informacija je dostupno u video snimku ispod (napomena: video snimak je na engleskom jeziku).