INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Proširenje i revitalizacija: Atinski aerodrom se priprema za 40 miliona putnika godišnje

08.04.2025. | Gradjevinarstvo.rs

Međunarodni konzorcijum Anemos predvođen arhitektonskim biroima K-Studio, Grimshaw i Haptic, uz podršku kompanija Arup, Leslie Jones, Triagonal i Plan A, predstavio je viziju za značajnu ekspanziju Međunarodnog aerodroma u Atini. Projekat ima za cilj da do 2032. godine poveća kapacitet aerodroma sa 26 na 40 miliona putnika.

Aerodrom Atina

Projektom nije predviđeno uklanjanje postojećih elemenata aerodroma (Foto: Aesthetica)

Realizacija će se odvijati u fazama, u izazovnim uslovima rada aktivnog aerodroma, a cilj je da se postojeći kompleks pretvori u funkcionalni i vizuelno upečatljivi centar putovanja, odražavajući slojevitu istoriju Atine.

Povezivanje prošlosti i savremenih potreba

Projektom nije predviđeno uklanjanje postojećih elemenata aerodroma, koji je originalno izgrađen od strane kompanije Hochtief i otvoren 2001. godine pred Olimpijske igre u Atini 2004.

Umesto toga, predviđeno je proširenje i revitalizacija glavne i satelitske terminalne zgrade, kao i unapređenje infrastrukture na zemlji i uzletno-sletnih staza, čekaonica, prostora za prodavnice i kapaciteta za prihvat aviona. Posebna pažnja usmerena je na očuvanje identiteta, sa ciljem da se postojeća arhitektura obogati i osnaži.

Arhitektura inspirisana duhom Atine

Dizajn novog aerodroma oslanja se na autentične vrednosti grada - njegovu istoriju, materijalnu kulturu i dinamiku života. U konceptu dominiraju prirodni materijali, obilje zelenila i prirodnog svetla, sve u cilju stvaranja prepoznatljivog lokalnog identiteta koji ne narušava međunarodne standarde efikasnosti.

Aerodrom Atina

U konceptu dominiraju prirodni materijali, obilje zelenila i prirodnog svetla (Foto: Aesthetica)

Projektanti su istakli da je održivost u središtu projekta. Sve će biti usklađeno sa ciljevima aerodromske uprave vezanim za postizanje ugljenične neutralnosti i dobijanje LEED Gold sertifikata.

Upotreba pasivnih dizajnerskih strategija, niskougljeničnih materijala, modularne gradnje i energetski efikasnih sistema za vodu i otpad, garantuje visok nivo ekološke odgovornosti od samog početka.

Nove prostorne karakteristike i monumentalni elementi

Jedna od upečatljivih promena biće nova zapadna fasada glavnog terminala, oblikovana u formi kolonalne strukture sa kamenim rebrima i šest skulpturalnih portala, koji će olakšavati orijentaciju putnika.

Unutrašnjost terminala dodatno će biti obogaćena dvema velikim prostorijama. Prva je zamišljena kao mediteranska bašta visoka do 24,5 metara koja će biti centralno mesto okupljanja i odmora za putnike. Druga donosi intimniju atmosferu, sa terasama u nizu, restoranima i bogatim prirodnim osvetljenjem.

Aerodrom Atina

Atina je tokom poslednje decenije doživela nagli rast broja turista (Foto: Aesthetica)

Vizija budućnosti kroz prizmu tradicije

Kako je istakao Andrew Thomas, glavni partner u studiju Grimshaw, Atina je grad koji je tokom poslednje decenije doživeo nagli rast broja turista, čime su kapaciteti postojećeg aerodroma postali nedovoljni.

On je naglasio da je tim pristupio izazovu stvaranja aerodroma koji u isto vreme reflektuje prošlost, sadašnjost i budućnost Atine. Novi dizajn trebalo bi da bude slavlje arhitekture, gostoprimstva i kulture grada.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
;