Dizajn lifta nije mnogo napredovao u poslednjih 160 godina, i još uvek se sastoji od kabine koja se kreće vertikalno u jami nošena kablovima. Ovo je neefikasno i ograničavajuće, zauzima relativno veliku površinu i zahteva da ljudi dugo čekaju sledeći ligt. Međutim, nemački konglomerat ThyssenKrupp korporacija je predstavila revolucionarni koncept lifta koji omogućava kretanje nekoliko kabina vertikalno i horizontalno u istom liftovskom oknu, i to u isto vreme.
Nazvan Multi, koncept lifta kompanije ThyssenKrupp je najavljen kao prvi na svetu lift bez kablova. Nismo u potpunosti sigurni u vezi ovoga, pošto je kompanija MagneMotion koja je specijalizovana za elektromagnetno kretanje možda prva napravila takav lift. Ipak, sistem kompanije ThyssenKrupp izgleda daleko više razvijenije od jednostavnog uklanjanja kablova, i predstavlja potencijalne implikacije za budući dizajn visokih zgrada.
Multi se pokreće preko magentnog pogona koji koristi istu tehnologiju koja se nalazi iza super-brzog Maglev voza u Šangaju, koji je izgrađen od strane kompanije Transrapid International, zajednički poduhvat kompanija Siemens i ThyssenKrupp. Svaki lift će imati jedan motor za horizontalno i vertikalno kretanje, i umesto jednog okna, neboder koji poseduje Multi sistem će imati složeni sistem okna koji mogu ponuditi putnicima pristup liftu na svakih 15 do 30 sekundi.
Kompanija ThyssenKrupp kaže da bi sistem Multi mogao da poveća korisni prostor zgrade za 25 odsto, pošto on zahteva manja okna od običnih liftova. Takođe je laganiji, a upotreba laganih materijala za kabine i vrata smanjuje Multi na oko 50 odsto od tipične težine lifta. Kompanija kaže da bi neboder od 300 metara visine bila idealna polazna visina za ovu tehnologiju.
Koncept Multi lifta je još uvek u razvoju, a kompanija ThyssenKrupp očekuje da će testirati sistem 2016. godine. Video snimak ispod prikazuje Multi koncept detaljnije.