Projekat tramvajske pruge na Mostu na Adi radiće domaći stručnjaci, odlučili su u „Direkciji za gradsko građevinsko zemljište Beograda“. Ugovor je zaključen sa firmama JKP „Beograd put“, „Enkod“, „ATM BG“, „Geonet inženjering“, „Geo-test“ i „Mašinoprojekt-kopring“, a ugovorena vrednost radova je 8.995.000 dinara.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Rok za izbor projektanta istekao je 31. decembra 2013. ali postupak javne nabavke za izradu projekta nije završen zbog niza izmena, koje su se uglavnom odnosile na zahtevanu stručnost i kompetentnost inženjera (u tenderskoj dokumentaciji prvobitno se tražio projektant samo za tramvajsku, a ne i železničku prugu), pa je „Saobraćajni institut CIP“ podneo zahtev za zaštitu prava. Konačno, komisija je rukovodeći se kriterijumom najniže ponuđene cene pri donošenju odluke, od dve opcije izabrala jeftiniju. Cena drugog ponuđača bila je 11.800.000 dinara.
Prema ugovoru koji je potpisan u maju, ponuđač ima 200 dana za završi posao. U slučaju neizvršenja usluge u skladu sa zahtevom naručioca i u ugovorenom roku, predviđeno je da se podnese nalog za naplatu u visini od 10 odsto od neto ugovorene vrednosti radova. Takođe, obaveza izabranog ponuđača je da pribavi sve potrebne uslove i saglasnosti nadležnih službi i javnih komunalnih preduzeća.
Planiran i metro
Petlja Radnička u tri nivoa povezuje Most na Adi, petlju Hipodrom i Radničku ulicu od Beogradskog sajma do kompleksa „Jugopetrola“, kao i trasu beogradskog metroa. Na njenom trećem nivou, između saobraćajnih traka na pravcu od hipodroma do mosta, predviđeno je da prolazi metro. Ipak, kako su ranije najavili u gradu, u početku će biti uspostavljen samo tramvajski saobraćaj.