Prvi koraci u realizaciji projekta izgradnje auto-puta koji će prolaziti kroz Južni Banat, od Pančeva do granice sa Rumunijom, zvanično su započeli održavanjem radnog sastanka u Gradskoj kući u Vršcu. Ovim skupom otvoren je proces izrade idejnog rešenja saobraćajnice koja će biti deo međunarodnog koridora E-70. Pored idejnog projekta, biće urađena i prateća studija opravdanosti.
Auto-put kroz Južni Banat (Foto: JP Zavod za urbanizam Vojvodine/PPPPN, screenshot)
Ova trasa predstavljaće stratešku sponu između rumunskog ogranka panevropskog koridora IV i srpskog koridora X, što će doprineti efikasnijoj saobraćajnoj povezanosti Rumunije, Crnog mora, Italije, Crne Gore i Jadranskog mora, piše portal eKapija.
Na sastanku su predstavnici Instituta za puteve iz Beograda i Zavoda za urbanizam Vojvodine iz Novog Sada prezentovali moguće trase budućeg auto-puta, uz apel lokalnim samoupravama da se aktivno uključe u obezbeđivanje relevantnih podataka.
Gradonačelnica Vršca Dragana Mitrović istakla je značaj projekta za ceo region, poručivši da će lokalna vlast učiniti sve da realizacija ide po planu.
Planirana dužina auto-puta od Pančeva do rumunske granice iznosi oko 65 kilometara, a saobraćajnica će imati po dve trake u svakom smeru širine po 3,75 metara, zaustavne trake širine 2,5 metara, razdelnu traku od 3 metra i ivične trake ukupne širine 3 metra. Predviđena je brzina kretanja od 130 kilometara na čas.
Ovaj putni pravac kategorizovan je kao državni put 1.A reda pod oznakom A-9, na osnovu odluke Vlade Republike Srbije, navodi eKapija. Tokom narednih meseci predviđena je izrada dinamičkog plana realizacije, pribavljanje potrebne dokumentacije i definisanje rokova u skladu sa potpisanim ugovorima.
Realizacija projekta poverena je beogradskom Institutu za puteve i Centralnoj putnoj laboratoriji iz Veternika, koji su zajedno dobili posao vredan 595 miliona dinara, bez PDV-a. Firmama je ostavljen rok od godinu dana da izrade svu potrebnu dokumentaciju.