Na gradilištu izlaznog portala tunela Iriški venac, koje je danas obišao predsednik Srbije Aleksandar Vučić, zabeležen je značajan napredak - završeno je 6.000 metara od ukupno 7.007 metara tunelskih cevi. Ovaj objekat, sa dužinom od približno 3,5 kilometara, biće najduži tunel u Srbiji.
Ilustracija (Foto: Pexels)
Predsednik Vučić je istakao da će završetkom Fruškogorskog koridora Novi Sad i Petrovaradin biti povezani ispod Fruške gore sa Rumom, uz direktan izlaz na auto-puteve koji vode ka Beogradu, Zagrebu i Šapcu, a dalje prema Loznici, prenosi Beta.
On je naglasio da će se zahvaljujući ovoj saobraćajnici od Novog Sada do Loznice stizati za maksimalno sat i po vremena, uz znatno unapređenje veza sa Republikom Srpskom, Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Slovenijom.
Tunel, koji obuhvata dve paralelne cevi, projektovan je sa kolovozom širine 8 metara, sa po dve trake u svakom smeru. Radovi su zvanično počeli 1. maja 2021. godine, a idejni projekat izradio je Institut za puteve još 2016. godine.
Gradnju izvodi kineska kompanija CRBC, sa kojom je 2020. godine zaključen ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora, vredan 606 miliona evra.
Fruškogorski koridor, ukupne dužine 44,41 kilometar, planiran je kao moderna saobraćajnica sa 44 mosta i podvožnjaka, uključujući i most preko Dunava dužine oko 1,7 kilometara. Pored tunela Iriški venac, predviđena je i izgradnja kraćeg tunela Širine, dugačkog 350 metara, kao i 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštanja.
Ova infrastruktura predstavlja ključni deo putnog pravca koji će povezati Novi Sad, Rumu, Šabac, Loznicu i granicu sa Bosnom i Hercegovinom, doprinoseći bržem transportu i ekonomskom razvoju regiona.