Do 1. septembra biće poznati precizni plan i rokovi kako će teći realizacija projekta "Beograd na vodi". Istovremeno, radiće se na traženju investitora koji bi uložio potrebna sredstva, rekao je u petak (16. avgust 2013.) gradonačelnik Beograda Dragan Đilas. Otkrivajući detalje razgovora sa prvim potpredsednikom Vlade Aleksandrom Vučićem, Đilas je naglasio da dogovoreno formiranje radne grupe koja će rukovoditi celim projektom.
- Ovo je konkretna saradnja države i Grada koja treba da dovede do razvoja Beograda – priča Đilas. - Sada je najveći zadatak kako u što kraćem roku završiti sva planska dokumenta, izmestiti sve što se nalazi između Gazele i Brankovog mosta. Treba završiti stanicu "Prokop", ali i odustati od megalomanske ideje da tu gradimo stotine hiljada kvadrata poslovnog prostora.
Prvi čovek prestonice napomenuo je da pored dva koloseka za BG-voz, treba da se osposobi još šest.
- Drugi veliki tehnički problem je izgradnja ranžirne stanice koja se izmešta verovatno u Batajnicu, a tu je i kolosek kojim se prenose opasne materije koje ne mogu da idu kroz "Prokop" i tunele.
Od bare do biznis Meke
Prema projektu "Beograd na vodi", 80 hektara zapuštenog priobalja Save bilo bi rekonstruisano i postalo bi kulturna, biznis i turistička meka.
- Na teritoriji Bare Venecije sagradila bi se kombinacija poslovnog kompleksa, hotela luksuzne kategorije, stambenih blokova, objekata sa kulturnim i umetničkim sadržajem, uz velike zelene površine. Luksuzni kompleks bio bi odvojen posebnim kanalom – kaže Aleksandar Jovičić, poslanik u Skupštini grada.
Realizacijom ovog projekta, otvorile bi se dve nove autobuske stanice na teritoriji Voždovca i Novog Beograda.
Kako uštedeti pola milijardi evra
Zbog prolaska opasnih materija, bilo je predviđeno da se izgradi obilaznica do Dunava, Vinčanski most, a okvirni trošak za to je oko pola milijarde evra.
- Videćemo da li postoji neka alternativa koja bi nam uštedela toliku invcesticiju – kaže Đilas, ukazujući da samo tri voza dnevno prođu pored reke i Kalemegdana.