Kada će početi izgradnja poluautoputa od Novog Sada do Rume s tunelom kroz Frušku goru neizvesno je. Rokovi s kojima se baratalo krajem prošle i početkom ove godine izgubili su na značaju, jer samo nekoliko dana deli nas od početka maja, a još uvek nije potpiosan ni ugovor o izgradnji. A da bi se otvorili radovi, moraju da se urade projekti.
Još krajem decembra prošle godine s Kineskom korporacijom za puteve i mostove CRBC potpisan je predugovor za izgradnju poluautoputa u dužini od 24 kilometra od Novog Sada do Rume s tunelom kroz Frušku goru. Ministarka regionalnog razvoja i lokalne samouprave Verica Kalanović tada je najavila da će se nova saobraćajnica izgraditi za 30 mesece, te da sledi potpisivanje ugovora s tom kineskom kompanijom, što je kasnije ponovila u više navrata, pa tako i pre mesec dana u razgovoru s predsednikom Pokrajinske vlade Bojanom Pajtićem, kada je izraženo zadovoljstvo s radom radne grupe koja je zadužena da pripremi realizaciju ovako važnog projekta. Tada je zaključeno da samo zajednički rad može dovesti do očekivanog rezultata i poštovanja utvrđenih rokova, međutim, posao je, očito, negde zapeo. Ili u odnosima Pokrajina-Republika, ili pregovorima s Kinezima.
Kako je rečeno u republičkom Ministartvu za regionalni razvoj pregovori oko definisanja svih detalja ugovora su u toku. Pregovori sa kineskom kompanijom CRBC se odvijaju na gotovo dnevnom nivou. U pregovorima koji se odnose na projektovanje i izgradnju saobraćajnice kroz Vojvodinu, sa predstavnicima Ministarstva regionalnog razvoja učestvuju i predstavnici Vlade AP Vojvodine. Pregovori su u završnoj fazi, poručeno je iz Ministartva.
U Pokrajinskom sekretarijatu za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine kažu da su aktivno uključeni u realizaciju izgradnje dela državnog puta prvog reda Novi Sad-Ruma sa tunelom kroz Frušku goru. Sekretar Sekretarijata dr Slobodan Puzović izjavio je za naš list da je u toku obilazak trase, zajedno s predstavnicima Ministarstva regionalnog razvoja i lokalne samouprave, JP „Koridori Srbije”, Novog Sada i opština Ruma i Irig, te kineskim partnerima, kako bi se precizno utvrdili svi značajni tehnički elementi za potrebe projektnog zadatka, čija izrada je u toku. Naime, da bi se definisao obim posla, neophodno je da se utvrde svi elementi budućeg gradilišta, prostor za parkiranje mehanizacije i slično.
Ministarka Verica Kalanović je ranije obećala da će se za projektovanje autoputa Novi Sad-Ruma angažovati samo najbolji projektanti s referencama. U pregovorima s kineskom firmom u cenu izgradnje je, prema njenim rečima, ušlo i projektovanje i novac je obezbeđen, što znači da još samo treba da se potpiše ugovor i odabere projektantska kuća. Očito je da ove građevinske sezone neće zabrujati građevinske mašine na izgradnji poluautoputa, jer će se baš u to vreme tek iscrtavati projektna dokumentacija. Ministarka Kalanović je još pre rekla da za projektovanje i ispitivanje terena treba devet meseci. To znači da bi se u najbolju ruku radovi mogli otpočeti tek na proleće 2014.
Od Paragova do Iriga
Planirano je da nova saobraćajnica ide postojećom trasom od Petrovaradina do Paragova, gde bi se probio tunel do Iriga, da ima četiri vozne trake, po dve servisne saobraćajnice, biciklističke i pešačke staze. Poluautoput će sa zapadne strane zaobići Irig, neće ulaziti u Rumu, a preko postojeće denivelisane raskrsnice će preći autoput E-70 (Beograd-Zagreb). Od Iriga će, takođe, imati dve dodatne servisne saobraćajnice širine pet metara s namenom nesmetanog opsluživanja oranica, a bez direktnog priključenja na put za brzi motorni saobraćaj.