San mnogih Beograđana, da u špicu saobraćaja od Brankovog do Pančevačkog mosta stignu za par minuta, u narednim godinama bi mogao da postane java i to zahvaljujući tunelu koji će se pružati od od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana u dužini dva kilometra ispod grada, navodi portal Nekretnine.rs.
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Krajem 1970. godine legendarni gradonačelnik Beograda Branko Pešić otvorio je Gazelu i Terazijski tunel, koji su bili više nego dovoljni za tadašnje potrebe saobraćaja. Međutim, i pre toga se u velikoj meri govorilo o dva kapitalna projekta, izgradnji metroa i tunela koji bi dodatno smanjili saobraćajne gužve.
Ovaj davni san konačno je počeo da dobija svoje obrise, prvo planom za izgradnju metroa, a onda i dugo očekivanim tunelom, koji će uz završetak obilaznice oko Beograda znatno smanjiti gužve, kao i emsiiju štetnih gasova.
Za sada nije poznat datum početka izgradnje, ali kako su ranije izjavili gradski zvaničnici, dužina tunela biće 1.993 metra. Najdublji deo, prema planu koji je predstavljen 2019. godine, iznosiće oko 38 metara i to ispod Terazija, piše portal Nekretnine.rs.
Širina saobraćajnica u tunelu će iznositi 9,56 metara sa saobraćajnim trakama širokim po 3,5 metara, ali i pešačkim delom sa širinom od 0,93 metra. Takođe, prema tadašnjem planu, predviđena su i dva evakuciona izlaza za vozila.
U svim varijantama plana, ulaz u tunel bi bio kod ulice Gavrila Principa, kod Ekonomskog fakulteta, a izlazak je planiran kod raskrsnice Bulevara despota Stefana i Jovana Avakumovića, odnosno kod Policijske uprave za grad Beograd. Ono što je promenljivo jeste ruta kada se radi o samom centru Beograda, gde neimare očekuje težak i ozbiljan zadatak.
Naime, izradi plana prethodila je "Analiza varijantnih rešenja tunelske veze Savske i Dunavske padine". Ovom analizom razmatrano je čak 13 varijanti rešenja tunelske veze.
Još nije poznato koliko će bušenje tunela koštati, ali spominje se da će biti između 100 i 130 miliona evra, ističe portal Nekretnine.rs.
Ono što je najbitnije u ovom kapitalnom građevinskom poduhvatu, jeste da će nakon izgradnje tunela gužva i buka u centru grada biti manje, a emisija štetnih izduvnih gasova trebalo bi da se smanji za 12 posto, kako su saopštili zvaničnici grada Beograda.