Planirana izgradnja pešačko-biciklističkog mosta između Bloka 70 na Novom Beogradu i Ade Ciganlije izazvala je oprečne reakcije među građanima i strukom. Urbanistički projekat, koji služi kao osnova za realizaciju ovog poduhvata, trenutno je na javnoj prezentaciji, dostupnoj do 17. januara.
Predloženi izgled mosta (Foto: Grad Beograd)
Prema najavama, tehnička dokumentacija bi trebalo da bude završena ove godine, dok bi radovi mogli početi 2026. godine, navodi Politika.
Projektni detalji i tehnička rešenja
Projekat predviđa most dužine oko 500 metara, koji će služiti pešacima, biciklistima i vozilima na električni pogon poput trotineta, ali neće biti namenjen automobilskom saobraćaju.
Pristupne rampe s obe strane mosta biće široke šest metara, s postepenim proširenjem na devet metara, dok će sam most imati čeličnu konstrukciju obešenu o lukove pomoću sajli.
Prema planu, sa novobeogradske strane most će biti povezan sa stazom na savskom nasipu u blizini okretnice gradskog prevoza na kraju Ulice omladinskih brigada, dok će se na Adi Ciganliji uklapati u rekonstruisani nasip.
Protivljenje stanovnika i ekološke kritike
Iako vlasti smatraju da je ovaj most jedan od prioriteta za unapređenje gradske infrastrukture, stanovnici Bloka 70 već godinama izražavaju neslaganje.
Politika piše da je organizacija "Blok 70 - Zajednička akcija" putem peticije, koju je potpisalo preko 10.000 ljudi, istakla niz problema vezanih za ovaj projekat.
Ključne kritike uključuju visoku cenu investicije od 20 miliona evra, izostanak detaljne analize koristi i uticaja mosta na životnu sredinu, te potencijalno narušavanje kvaliteta života zbog povećanog saobraćaja, buke i otpada.