Napreduje projekat Osmeh Vojvodine koji ima za cilj unapređenje saobraćajne infrastrukture. Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine dao je saglasnost na studije o proceni uticaja na životnu sredinu za dve dodatne deonice ove brze saobraćajnice.
Saobraćajnica Osmeh Vojvodine (Foto: JP Zavod za urbanizam Vojvodine/PPPPN/screenshot)
U pitanju su deonice koje povezuju industrijsku zonu Kule sa administrativnom granicom opštine Srbobran, kao i administrativnu granicu opštine Vrbas sa administrativnom granicom opštine Bečej, objavio je portal eKapija.
Zaključeno je da ovaj infrastrukturni poduhvat, čiji je nosilac JP Putevi Srbije, neće imati negativan uticaj na okolinu. Ovim su otklonjene prepreke za dalji razvoj puta koji se prostire od Bačkog Brega do Srpske Crnje, a radovi su započeti krajem 2023. godine.
Brza saobraćajnica, nazvana Osmeh Vojvodine, prostiraće se na 185 kilometara i povezaće sedam opština: Sombor, Kulu, Vrbas, Srbobran, Bečej, Novi Bečej i Srpsku Crnju.
Trasa je projektovana za maksimalnu brzinu od 100km/h i uključivaće 46 mostova, 34 nadvožnjaka, 5 podvožnjaka i 35 propusta. Planirana je i izgradnja 12 petlji i 13 kružnih raskrsnica kako bi se optimizovao protok saobraćaja.
Prva deonica, od Bačkog Brega do Kljajićeva, prema ranijim najavama, trebalo bi da bude završena do kraja 2026. godine.
Bivši resorni ministar Goran Vesić rekao je da će trasa, prvobitno zamišljena do Nakova (Kikinda), biti produžena do Srpske Crnje, gde je u planu izgradnja velikog graničnog prelaza prema Rumuniji, podseća eKapija.
Očekuje se da će Osmeh Vojvodine postati ključna veza za građane Rumunije ka zapadnoj Evropi, što će značajno doprineti razvoju ekonomije i povećanju frekvencije putovanja u regionu.
Pripremni radovi, uključujući uklanjanje panjeva, postavljanje nasipa i slojeva kamena, već su sprovedeni na pojedinim deonicama. Dalje aktivnosti, poput asfaltiranja, izgradnje nadvožnjaka i atmosferske kanalizacije, uskoro će početi.