"Analiza saobraćaja pomoću mikro i makro simulacije saobraćajnih tokova na lokalitetu Brodogradilišta u Novom Sadu" koju je 2019. godine izradio "Via inženjering" d.o.o. a koju je 021.rs po zahtevu za pristup informaciji od javnog značaja dostavilo Javno preduzeće "Urbanizam", pokazuje da bi na ovom prostoru moglo biti izgrađeno desetak zgrada.
Mogući izgled "Novog Sada na vodi" (Foto: Print screen / Analiza saobraćaja / Via inženjering )
Na ilustraciji u Analizi mogu se videti dve zgrade koje imaju po 20 spratova i nalaze se na kraku parcele Brodogradilišta koji ulazi u Dunavac. Sa ove lokacije pružao bi se pogled na Dunavac i Ribarsko ostrvo. Pored toga, tu je još desetak zgrada i pristan za čamce.
Navodi se da je ovakav izgled dizajniran je "na osnovu dobijenih podataka od investitora za novoplanirani kompleks na lokaciji Brodogradilišta". Na osnovu toga, u analizi su predstavljene i nove saobraćajne zone, konektori i mreža.
- "Via inženjering" je ilustraciju definisao okvirno, budući da ista nije ni predmet analize koja se bavi saobraćajem. Za predmetno područje potrebna je dalja razrada planovima detaljne razrade, koji će tek naknadno definisati konkretne parametre za predmetnu parcelu", navodi se u odgovoru "Urbanizma" na upit Radija 021 da li je ovo konačan izgled Brodogradilišta.
U Analizi prostor je podeljen u pet zona, od kojih je jedna isključivo poslovna, a jedna isključivo stambena. Ostale zone su mešovite, sa namenom stanovanja i komercijalnih sadržaja. U planu je i hotel, pa je zbog toga predviđen "izbalansiran odnos smerova saobraćaja" zbog dolaska gostiju u hotel.
U ovim zonama bi se, po procenama, moglo nalaziti 2.299 stanova, u stambenim i mešovitim zgradama. Ukupna kvadratura planiranih objekata je 39.600 kvadrata.
Kako se navodi u Analizi, u budućem stanju se u popodnevnim časovima, po opterećenju izdvajaju Bulevar cara Lazara, novoprojektovani most, Bulevar Evrope i Bulevar patrijarha Pavla. Kako se navodi, opterećenje na Mostu slobode na ovaj način smanjuje. Urađena je i simulacija stanja sa kompleksom, a bez mosta, i utvrđeno je da ova varijanta "ne može da funkcioniše".
U zaključku se navodi da je, da bi posmatrana zona mogla da funkcioniše u budućnosti, potrebno uraditi projekat zonskog sistema upravljanja semaforisanim raskrsnicama, projekat vođenja saobraćaja na novom mostu, projekat rekonstrukcije raskrsnica i pretvaranje kružnih u "turbo kružne raskrsnice", rekonstrukciju ulica sa povećanjem broja saobraćajnih traka, uvođenje novih linija gradskog prevoza i poboljšanje biciklističkog saobraćaja.
Dodaje se da ova varijanta saobraćajne mreže nije idealna, ali da će moći da "zadovolji saobraćajnu potražnju nastalu prognozom saobraćaja i izgradnjom planiranog kompleksa na lokalitetu Brodogradilišta u Novom Sadu".