U plan generalne regulacije šinskih sistema dodata je trasa metroa ka Petlovom brdu, koje u prethodnoj verziji nije bilo,objavljeno je u Službenom listu Grada Beograda. Sudeći prema usvojenom planu, nije se odustalo ni od tramvajske mreže na konstrukciji uz Pančevački most i na novom mostu na poziciji Starog železničkog mosta.
Planirane linije metroa (Foto: Službeni list Grada Beograda)
Površina šinskih sistema iznosi oko 2.356,16ha, planirano je 42,26km nove tramvajske mreže (uz konstrukciju preko Pančevačkog mosta), depoi, terminusi, gradnja novih pruga, a predviđene su tri metro linije:
- Metro linija 1 na potezu Makiš-Mirijevo u dužini od oko 21,1km sa ukupno 21 stanicom, sa krakom na delu od Banovog brda do Groblja Orlovača i planiranog depoa JGP Vrbin potok dužine oko 7,2km;
- Metro linija 2 na potezu Depo Bežanija-Mirijevo u dužini od oko 19,2km sa ukupno 22 stanice i delom trase od oko 0,8km ka železničkoj metro stanici Zemun;
- Metro linija 3 na potezu Banjica-Blok 61-Bežanija, u dužini od oko 22,7km, sa ukupno 23 stanice.
Predložene linije 1 i 2 ukrštaju se na poziciji Savskog trga i u Mirijevu, linije 2 i 3 kod parka Manjež, kod Beogradske arene i kod Bežanijskog groblja, a linije 1 i 3 na Trgu republike.
Depoi za metro kompozicije planirani su u Makiškom polju i Bežaniji.
Novina u odnosu na prethodnu verziju plana je da se razrađuje i deonica Bulevar Milutina Milankovića-Savska ulica, koja bi trebalo da ide novim mostom na poziciji Starog železničkog mosta.
Širenje tramvajske mreže
Planiranu tramvajsku mrežu čine trase:
- Blok 42-Tošin bunar;
- Sava centar-Tošin bunar;
- Tošin bunar-Bežanijska kosa-Dr Ivana Ribara;
- Jurija Gagarina-Nova Vinogradska;
- Jurija Gagarina-Bul Crvene armije-Đorđa Stanojevića-Blok 42;
- Studentska-Ivićeva (Tošin bunar);
- Banovo brdo-Labudovo brdo;
- Slavija-Kalemegdan;
- Crkva Sv. Marka-Terazije;
- Ustanička-Mali mokri lug;
- Omladinski stadion-Pančevački most;
- Patrijarha Dimitrija-Oslobođenja-okretnica Kneževac;
- Transverzala (Bulevar Oslobođenja-Klinički centar-Prokop);
- Okretnica Ada Huja-okretnica Krnjača;
- Okretnica Krnjača-Zrenjaninski put-okretnica Zbeg;
- Bulevar Milutina Milankovića-Savska ulica.
BG voz
Na liniji 1 BG voza planirano je uspostavljanje više novih železničkih stajališta kao što su: Agostina Neta, Altina, Kamendin i Batajnica istok.
Na potezu od Makiša, postojećom trasom železničke pruge kroz tunel ispod Ceraka, pa sve do Pančevačkog mosta odnosno novog službenog mesta – železničke stanice Karaburma, planirano je uvođenje linije 3 BG voza. Za ovu liniju treba dograditi deo železničke infrastrukture (uključujući i planiranu stanicu "Vodovodska") u zoni ranžirne stanice u Makišu, kako bi se ostvarila veza sa planiranom linijom 1 metroa u stanici Makiš ali i kompletnu infrastrukturu kojom bi se u funkciju stavila Železnička stanica Karaburma (od postojećih, izvedenih, tunelskih cevi u zoni Pančevačkog mosta paralelno sa Višnjičkom ulicom na Ada Huji). Dužina planirane linije 3 BG voza bila bi oko 13,7km.
Planirano je uvođenje i realizacija linije 4 BG voza na potezu od službenog mesta – železničke stanice Novi Beograd do Aerodroma Nikola Tesla i dalje ka naselju Surčin – Surčinskoj ulici, odnosno ka Nacionalnom stadionu i kasnije kroz područje opštine Surčin ka Obrenovcu. Osim stanice u zoni putničkog terminala Aerodroma Nikola Tesla planirana je i stanica Autoput kako bi se omogućila veza sa drumskim uvodnim pravcem koji sa jugozapada uvodi saobraćaj u centralnu gradsku zonu. Trasu putničke železničke pruge potrebno je u potpunosti voditi odvojeno od trase teretne pruge. Pruga je planirana kao dvokolsečna. Dužina planirane linije 4 BG voza na deonici od službenog mesta - železničke stanice Novi Beograd do Nacionalnog stadiona bila bi oko 23,5km.