Prema dosadašnjoj praksi u građevinarstvu postavljanje dilatacija smatralo se ključnim zbog dugotrajnosti i funkcionalnosti izvedenih objekata. Savremene tendencije, međutim, podrazumevaju prevazilaženje postojećih normi i pronalaženje novih, optimalnih rešenja. Uspostavljanje novih standarda na ovom polju trenutno se prati na gradilištu u Subotici, gde je počev od oktobra prošle godine u toku izgradnja industrijskog objekta površine 38.000m² namenjenog potrebama nemačke kompanije Boysen Abgassistem, a na kojem se upravo izvode betonski podovi bez dilatacije.
Mada je uobičajeno da se dilatiraju kako vertikalni, tako i horizontalni elementi konstrukcija u cilju sprečavanja pucanja, u slučaju budućeg proizvodnog pogona nemačkog Boysen-a u Subotici, primenjuje se drugačiji postupak. Praktično čitava podna površina koja se betonira u toku jednog dana (između 1500 i 2000m²) izvodi se bez dilatacija. U tu svrhu koriste se posebni dodaci betonu, tzv. kompenzatori skupljanja, koji imaju za cilj da u značajnoj meri smanje skupljanje betona, koje se inače javlja tokom njegovog očvršćavanja. Za obezbeđivanje adekvatnog dodatka betonu, kao i izvođenje samih podova na ovom projektu, zadužena je firma Rinol.
Glavni izvođač radova na budućem proizvodnom pogonu nemačkog giganta jeste firma SMB - Gradnja d.o.o. iz Subotice, dok se beton isporučuje sa betonske baze SMB - Betonjerka d.o.o., koja u saradnji sa kompanijom Lafarge, isporučuje dnevno između 200 i 300m³ betona za potrebe izgradnje proizvodne hale.
Prvi uslov za neometanu isporuku potrebne količine betona jeste ujednačen kvalitet cementa, za šta je zaslužan najveći proizvođač građevinskog materijala u Srbiji - Lafarge. Primenom cementa CEM II/A-M(S-L) 42,5R, koji je na tržištu prepoznat kao cement koji obezbeđuje veoma visoke čvrstoće betona uz njihov brz priraštaj, kao i uz striktnu kontrolu kvaliteta, koja je pratila svaku isporuku cementa na ovom značajnom projektu, omogućeno je da beton u svakom isporučenom kubiku ima identične performanse.
Pored činjenice da se na gradilištu u Subotici trenutno izvode do sada najveće površine bez dilatacije u našoj zemlji, još jedan kuriozitet kod izgradnje nove industrijske hale jeste i činjenica da u pojedinim sekcijama visina krovne konstrukcije iznosi čak 24m, što je svakako neuobičajen primer na našim prostorima.
Objekat u izgradnji je budući proizvodni pogon nemačkog giganta, firme Boysen Abgassistem, lidera na tržištu izduvnih sistema za automobilsku industriju, koji svojim proizvodima snabdeva fabrike "Mercedes-Benz" širom sveta, ali i druge velike proizvođače automobila, kao što su "BMW" i "Nisan". Sama investicija vredna je oko 60 miliona evra, što je najveća strana investicija do sada u ovom delu zemlje, a očekuje se da će pozitivno uticati na povećanje produktivnosti Subotice i okolnih mesta.