Rekonstrukcija i modernizacija pruge Beograd – Budimpešta i projekat Obilaznice oko Beograda, svakako spadaju u red najznačajnijih infrastrukturnih projekta Srbije. Ono što je zajedničko za oba projekta jesu Lafarge građevinski materijali, a posebno ih izdvaja primena inovativnog betona Lafarge Ultra Series TM Mlazni beton, čije korišćenje je osiguralo bezbednost na gradilištima i ubrzalo zahtevnu dinamiku oba projekta.
Tunel "Čortanovci"
- Na deonici pruge Stara Pazova - Novi Sad, prošle nedelje smo prisustvovali probijanju i druge cevi tunela Čortanovci, čime je kompletirana faza iskopavanja dve tunelske cevi ukupne dužine 2.242m. Zajedno sa glavnim izvođačem na projektu RŽD International i podizvođačima Azvirt i Starting, za potrebe modernizacije ove deonice isporučeno i ugrađeno je preko 100.000m³ betona, spravljenih na betonskoj bazi stacioniranoj u Beški. Plan je da se modernizacija pomenute deonice završi do kraja godine, nakon čega se ulazi u deo rekonstrukcije pruge između Novog Sada i Subotice. Obnova pruge će drastično izmeniti sliku železničke infrastrukture na našim prostorima jer će očekivana brzina kretanja vozova nakon rekonstrukcije iznositi i do 200km/h, što će domaću železničku infrastrukturu svrstati u red najmodernijih - rečeno je iz kompanije Lafarge.
Tunel "Straževica"
- Probijanje tunela Straževica, dela Obilaznice oko Beograda, na sektoru B između Ostružnice i Bubanj Potoka, takođe je aktuelno ovih dana. Leva tunelska cev dužine 733m izvedena je zajedno sa kineskom kompanijom Power China, za čije će potrebe na projektu biti isporučeno preko 120.000m³ betona sa dve betonske baze locirane u Ostružnici i Bubanj Potoku. Rok za završetak kompletne sekcije B je kraj sledeće godine, nakon čega će se prestonica rasteretiti tranzitnim saobraćajem što će značajno uticati na kvalitet vazduha ali i bezbednost u saobraćaju - dodali su.
Od početka realizacije projekata Lafarge betonske baze namenje za infrastrukturne projekte, rade neprekidno 24 časa dnevno, jer se radovi na gradilištima izvode u istom režimu u svim vremenskim uslovima, što je svakako specifičan izazov za ovu kompaniju, pošto se takva dinamika radova očekuje do završetka projekta.
Lafarge Mlazni beton Ultra serije preporučuje se za izvođenje podzemnih građevinskih radova, kod izvođenja potpornih zidova i svodova tunela upravo zbog svojih osobina kao što su visok nivo čvrstoća, laka ugradnja, dobra duktilnost i ujedno odlično prijanjanje betona na različite podloge, što je potvrđeno i ova dva veličanstvena projekta.