Studentski trg kao prijatna pešačka oaza i Ulica Vase Čarapića kao ulica kulture sa gustim drvoredima i popločanim trotoarima umesto asfalta obrisi su koje bi ovaj deo grada trebalo da dobije narednih godina. Da bi ove centralne prestoničke saobraćajnice, trenutno prepoznatljive po velikom broju vozila, konačno bile pretvorene u pešačku oazu prema projektu arhitekte Borisa Podreke, moraće da se izgradi nova trolejbuska okretnica u Dunavskoj ulici na Dorćolu.
Da se posao, koji je uslov za početak radova na Studentskom trgu, neće odlagati potvrdili su i u „Direkciji za građevinsko zemljište“. Kako naglašavaju u direkciji, u toku je postupak javne nabavke za izbor izvođača radova za izgradnju terminusa uz Dunavsku ulicu. Tender je raspisan polovinom februara, a ponude će se prikupljati do 6. aprila, kada će biti i otvorene.
www.pixabay.com
Na lokaciji površine od oko 19.600 kvadrata uz Dunavsku ulicu, preko puta kompleksa GSP „Beograd“, izvođač koji dobije posao imaće zadatak da izgradi trolejbusko-autobuski terminal. On će biti početno i završno stajalište za 12 trolejbuskih i autobuskih linija koje se danas završavaju i počinju na Trgu republike i Studentskom trgu.
Izvođač će, osim izgradnje saobraćajne površine, morati da postavi trolejbusku kontaktnu mrežu na okretnici, kompletnu elektroopremu, kabl za napajanje, rasvetu, opremu za signalizaciju, ali i da sredi cevovod, elektroenergetske i telefonske vodove, transformatorsku podstanicu…
Kako bi buduća okretnica funkcionisala nesmetano, Dunavska ulica u toku ovih radova moraće da se proširi. Prema ranijim najavama gradskih čelnika, sav posao, ako sve bude teklo po planu, mogao bi da bude završen do kraja ove godine jer se ne radi o velikoj investiciji s obzirom na to da do Dunavske već postoji trolejbuska mreža, a da za autobuski terminus nisu neophodni veliki građevinski radovi.
Plan za izmeštanje privremene trolejbuske okretnice „Studentski trg“, koja je napravljenja posle ukidanja terminusa u Rajićevoj ulici 2003. godine, znatno je stariji od ideje o promeni mreže linija javnog prevoza. U prethodnih 13 godina u više navrata razmatrana je ideja gde bi buduća okretnica trolejbusa trebalo da se nalazi, a kao najčešće spominjana lokacija bila je upravo Dunavska ulica.
Od tada do danas bilo je više predloga i o ulicama kroz koje bi od Dorćola ka centru trolejbusi trebalo da prolaze. Jedan od njih bio je da ova vozila idu Ulicom kralja Petra, zbog čega su se pobunili brojni žitelji ovog dela grada. Kao najizvesnije rešenje u poslednje vreme ipak se pominje Ulica Tadeuša Košćuška.
Okretanje trolejbusa ka Slaviji?
Prema dugoročnom planu o izmeni mreže linija gradskog prevoza Dunavska ulica ne bi trebalo da bude trajno rešenje za okretanje trolejbusa. Nova i konačna okretnica većine prestoničkih „trola“ trebalo bi da postane Trg Slavija. Ali, da bi se ova vozila javnog prevoza okrenula ka Slaviji neophodno je da se postojeći trolejbuski depo na Dorćolu izmesti na novu lokaciju. Tek tada će „trole“ prestati da se zavlače na Dorćol, a prostor sadašnjeg depoa moći će da bude iskorišćen za stambeno-poslovne objekte.