Grundfos zadržava globalno vođstvo na tržištu i značajno povećava zaradu
Iako je globalno tržište za pumpe u suštini mirno, Grundfos Grupa je imala umeren rast prodaje od 0,8% izraženo u lokalnim valutama, i značajno povećanje zarade.
Zarada pre oporezivanja (EBIT) je DKK 2.0 milijarde, u poređenju sa DKK 861 miliona prošle godine, a dobit grupe nakon oporezivanja (PAT) će dostići DKK 1.45 milijarde, u odnosu na DKK 503 miliona iz 2014. Prihod Grupe je porastao do DKK 24.8 milijarde, što predstavlja rast prodaje od 5% u danskim krunama u odnosu na 2014. Rast prodaje u danskim krunama je podržan jačanjem kursa određenog broja značajnijih valuta.
Menadžment Grupe je imao jasan cilj od početka 2015.: ostvariti značajan napredak u dobiti, zadržati udeo na globalnim tržištu i steći dobru početnu poziciju za implementaciju nove Grundfos Strategije 2020.
„Naša dobit i cash flow su znatno poboljšani, zahvaljujući boljem fokusu i prioritetima, između ostalog. Zadržali smo, ili čak poboljšali tržišni udeo na strateškim tržištima. Strategija Grupe ka fokusiranju na naše osnovne delatnosti i unapređuje odnosa sa kupcima daje rezultate“, kaže CEO Mads Nipper.
Poboljšani i još bliži odnos sa kupcima je upravo ono što je doprinelo jačanju rezultata. Globalna konkurencija je primetno ojačala, ali i uprkos ekonomskim izazovima lojalnost njihovih kupaca se zadržala na visokom nivou na kakvom je uvek i bila.