Most na Velikoj Moravi, koji spaja Svilajnac sa auto-putem Beograd-Niš kod Markovca, postao je „usko grlo“ i kočnica razvoja privrede Svilajnca. Problem modernog mosta, preko koga se odvijaju i drumski i železnički saobraćaj, nije od juče, ali je sada kada se na prelaz zbog brojnosti vozila i kapaciteta mosta čeka i danju i noću postao izražen, jer je u Svilajncu poslednjih nekoliko godina počelo da radi nekoliko fabrike stranih kompanija.
- Uradili smo svu plansku i projektnu dokumentaciju i to isfinasirali, sve je sada u nadležnosti države – rekao je novinarima predsednik opštine Svilajnac Predrag Milanović.
- Novi most i zaobilaznica od 11 kilometara, koštaju 11 miliona evra, koje opština nema – rekao je Milanović i objasnio da most uz Svilajnac koriste i opštine Despotovac, Žabari, Petrovac i veliki deo istočne Srbije.
O izgradnji novog mosta razgovara se još od od 2000. godine, njegovu izgradnju obećavali su ministri Božidar Đelić, Verica Kalanović i drugi koji su dolazili u posetu Svilajncu, ali još ništa. U međuvremenu je izgrađeno i počelo da radi nekoliko fabrika stranih kompanija, čijom zaslugom je Svilajnac izašao iz grupe nerazvijenih opština.
Na području opstine Svilajnac trenutno se rade dva mosta, kod sela Subotica i Osnovne škole „Jovan Jovanović Zmaj“ u Svilajncu, a uskoro počinje i izgradnja mosta u Kupinovcu, istakao je Milanović i naveo da su sredstva za ove mostove obezbeđena.