- Saobraćajni Institut CIP započeo je terenske radove za izradu projekta prve brze pruge u Srbiji od Stare Pazove do Novog Sada za brzine do 200 kilometara na sat, koja će se finansirati ruskim kreditom – izjavio je generalni direktor CIP-a Milutin Ignjatović.
On je podsetio da je CIP 10. oktobra u Vladi Srbije potpisao ugovor sa kompanijom ruskih železnica „RŽD Intenrnešnal“ za izradu glavnog projekta dvokolosečne pruge Stara Pazova-Novi Sad u dužini oko 40 kilometara i najavio da će projekat biti završen do juna naredne godine.
- Mi smo prihvatili rok da završimo projektovanje do kraja sledeće godine, kako je predviđeno ugovorom, a ja sam ministarki (Zorani Mihajlović) obećao da će CIP završiti izradu glavnog projekta do juna 2015. godine – rekao je Ignjatović „Tanjugu“.
On je kazao da bi radovi, prema najavama ruske strane, mogli da počnu u proleće 2016. godine i da će trajati dve i po godine. Ruskoj strani će, kako je rekao, nakon predaje projekta i prevoda na ruski jezik biti potrebno oko četiri pet meseci da obave neophodan pregled pošto će primeniti njihovu tehnologiju za gradnji pruge.
- Ovo je prva stabilna pruga za veće brzine, nije za 300 km na sat (kao što je planirano da se gradi posebna brza pruga od Beograda do Budimpešte), ali veći deo pruge od Stare Pazove do Novog Sada biće za 200 km na sat – rekao je Ignjatović. - Od Stare Pazove do Karlovačkih Vinograda u dužini oko 26 kilometara biće za brzine do 200 km na sat, zatim odatle do Petrovaradina u dužini od osam kilometara za brzine do 160 km i na ulazu u Novi Sad u dužini od šest km za brzine do 100 km na sat.
On kaže da su srpske pruge dosta dotrajale i da je prosečna brzina vozova nažalost između 30 i 40 km na sat. Na pruzi Stara Paozova-Novi Sad predviđena je rekonstrukcija postojećeg koloseka i gradnja još jednog novog koloseka.
- Ova pruga je specifična i po tome što nigde neće imati ukrštanja u nivou, zatim imaće ogradu i kao auto-put biće potpuno zatvorena, to jest potpuno bezbedna – naglasio je čelnik CIP - a.
Vrednost investicije je 450 miliona dolara, a vrednost izrade projekta devet miliona dolara.
Govoreći o rekonstrukciji tri deonice na Koridoru 10, za koje je potpisan ugovor sa „Ruskim železnicama“ prilikom posete predsednika Rusije Vladimira Putina Srbiji, Ignjatović je kazao da su ti projekti potpuno gotovi i predati. Reč je o deonicama Ruma-Golubinci (17,9km), Sopot Kosmajski-Kovačevac (18,4) i Mala Krsna - Velika Plana (29,4) na severnom kraku Koridora 10, a vrednost radova je 48,7 miliona evra. Ignjatović je kazao da će na tim deonicama vozovi moći da idu i brzinama do 160 km na sat.
- Projekti su predati pre godinu dana, ali se dosad čekalo zbog raznih poteškoća – kazao je on.
Prema njegovim rečima, CIP je sa ruskim partnerima pre dva meseca potpisao ugovor za projekat pruge Resnik-Valjevo u dužini oko 30 km.
- CIP je terenske radove izveo i to ćemo vrlo brzo predati, ali je problem što na celoj deonici do granice sa Crnom Gorom treba zameniti kolosek, pragove i drugo, zatim gde god je podloga loša zameniti ili popraviti oštećenja u tunelima i mostovima – naveo je Ignjatović.
Na pitanej da li CIP očekuje nove ugovore za projektovanje auto-puteva u Srbiji, on kaže da CIP čeka dolazak kineskog premijera na samit u Beogradu u decembru, jer će se tada razgovarati i o koncesijama za nastavak izgradnje putnog Koridora 11 odnosno nedostajućih deonica autoputa od Beograda do Crne Gore, a o čemu su nedavno razgovarali premijeri Srbije i Kine u Pekingu.
- Ako bude potpisan koncesioni ugovor za Koridor 11 taj auto-put će biti potpuno finansijski zatvoren – kazao je Ignjatović.
CIP je uradio idejni projekat i treba da uradi glavni projekat za deonicu Preljina - Požega.
Ignjatović je rekao da je CIP za deonicu od Beograda do Obrenovca uradio glavni projekat, ali ga još nije naplatio pošto nije zvanično ugovoren taj posao.
- Trebalo je da se to ugovori sa jednom kineskom korporacijom dok je ministar građevinarstva bio Velimir Ilić – kazao je on.
Ignjatović očekuje da će ukoliko bude ugovorena koncesija sa kineskim partnerima CIP dobiti poslove projektovanja i ističe da taj ugledni institut garantuje da će sve završiti u roku koji odgovara našoj državi i koncesionaru.