Potpredsednica Vlade Zorana MIhajlović kaže da ova vlada mora biti brža od drugih u realizaciji projekata, jer su neki pre već mnogo vremena potrošili, a Srbiji je za razvoj potrebna saobraćajna i energetska infrastruktura.
- Ova vlada nije pravljena da bi je bilo ko pretekao, već da bi Srbija pretekla sve druge u regionu i pokazala da je ozbiljna i uređena zemlja – istakla je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture", u intervjuu za novosadski „Dnevnik“.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Prema njeim rečima, poseta premijera Aleksandra Vučića Kini je izuzetno važna, jer ne samo što će učvrstiti postojeće zajedničke projekte, već daje i podstrek da se Srbija dodatno razvija i postane čvorište transportnih koridora u regionu, kao i lider u novim infrastrukturnim projektima. Mihajlović je ocenila da je susret srpskog i kineskog premijera, Aleksandra Vučića i Li Kećanga, te potvrda dobrih odnosa dveju država, za Srbiju, jedan od najvažnijih događaja u ovoj godini.
- Do sada su Srbija i Kina uvek imale odlične političke i dobre ekonomske odnose, ali je sigurno da privredna saradnja može i mora biti bolja, posebno kad je reč o kineskim investicijama i infrastrukturnim projektima. O tome se puno govorilo, ali mi se čini da nije urađeno onoliko koliko je moglo, imajući u vidu dobre političke odnose dve zemlje – izjavila je potpredsednica Vlade.
Ona je posebno istakla da i činjenica da je kineski premijer prihvatio da se se samit Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope održi u Beogradu, a ne u zemlji u kojoj je prvobitno planiran, dovoljno govori o tome koliko je predsednik Vlade Srbije uvažavan u najmnogoljudnijoj zemlji na svetu.
- To može samo da doprinese bržoj realizaciji projekata o kojima se u Pekingu razgovaralo – konstatovala je Mihajlović.
Upitana kada bi bilo realno očekivati početak radova na izgradnji brze pruge od Beograda do Budimpešte, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je rekla da će sasvim sigurno proći bar šest meseci pre nego što se zakopa prvi ašov budući da se nakon parafiranja moraju uraditi idejni i glavni projekat, kao i rešiti pitanje eksproprijacije.
- Bila bih presrećna da se to desi u tom roku, jer kada se rade veliki infrastrukturni projekti, u kojima učestvuje više zemalja, kakav je pruga Beograd-Budimpešta, onda ti procesi traju još duže – izjavila je Mihajlović.
Ona je istakla i da je premijer u Kinu otišao dobro pripremljen, sa svim značajnim projektima i saobraćaju i u energetici.
- Trasa brzog puta od Beograda do Zrenjanina jedan je od projekata sa kojima ova Vlada želi što pre da krene u realizaciju, jer preliminarna studija izvodljivosti pokazuje da je ta deonica vrlo isplativa. Još pre mesec dana Saobraćajni insitut CIP je dobio zadatak da uradi detaljnu studiju, kako ne bismo gubili vreme i što pre krenuli u izradu projektne dokumentacije – naglasila je ona.
Govoreći o realizaciji projekta tunela kroz Frušku goru, ona je rekla da se on nalazi u početnoj fazi, kao i da je sam tunel sastavni deo budućeg auto-puta Ruma-Novi Sad.
- Urađen je generalni projekat, postoji planiski osnov, a sledeći korak je izrada idejnog i glavnog projekta. Ukupno je 500 miliona dinara na raspolaganju za taj projekat, po 250 miliona iz NIP-a i „Fonda za kapitalna ulaganja Vojvodine“, i sad je potrebno raspisati javnu nabavku za izradu idejnog projekta – kaže ministarka.
Za prethodna četiri i po meseca, koliko postoji novo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, ubrzani su, prema njenim rečima, radovi na deonici Ub-Lajkovac, koja se gradi već četiri godine, a pre mesec dana započeti su radovi na još dve deonice koje grade kineski izvođači, Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig.