INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Kamion sa vodoničnim gorivnim ćelijama

14.10.2020. | Gradjevinarstvo.rs

Kamioni koji kao pogonsko gorivo koriste vodonik u fazi su testiranja već nekoliko godina unazad. Jedna od kompanija koja je i pionir u ovome jeste japanski auto gigant Toyota koji ide i korak dalje u razvoju tehnologije pa je udružio snage sa svojom podružnicom Hino (proizvođač komercijalnih vozila, uključujući kamione, autobuse i sl) u cilju stvaranja kamiona. U pitanju je kamion koji će koristiti vodonične gorivne ćelije, tačnije električni kamion klase 8 sa gorivnim ćelijama (FCET) za tržište Severne Amerike

Kamion sa vodoničnim gorivnim ćelijama

Kamion sa vodoničnim gorivnim ćelijama (Foto: Toyota)

Toyota je još davne 2000. godine započela testiranje hibridnih vozila na vodonične gorivne ćelije. Međutim, ta tehnologija još uvek nije uzela maha poput električnih i hibridnih vozila na baterije, ali to ne sprečava Toyotu da i dalje bude glavni igrač kada je vodonik kao gorivo u pitanju. Kao rezultat saradnje ove dve kompanije (Toyota i Hino) nastala je prva tehnologija gorivnih ćelija koja je uparena s novorazvijenom šasijom Hino XL serije, koja je konvencionalni kamion s kabinom, obično sa pogonom na 8,9 litarski šestocilindrični A09C dizel motor, koji može proizvesti do 360KS i 1.559Nm obrtnog momenta.

Kamion sa vodoničnim gorivnim ćelijama

Kamion sa vodoničnim gorivnim ćelijama (Foto: Toyota)

Ovogodišnja saradnja spomenutih kompanija najavila je stvaranje FCET-a od 25 tona za japansko tržište, dok se prvo testno vozilo očekuje na putu u prvoj polovini 2021. ali se još uvek se ne zna kada će ono biti testirano. 

Glenn Ellis iz kompanije Hino kaže da se očekuje da će se kupcima komercijalno održivo vozilo proširenog dometa sa nultom emisijom ponuditi u skorije vreme. Tak Yokoo iz Toyote dodaje da će verzija Hino XL serije s pogonom na vodonične gorivne ćelije biti dobitna i za kupce i za zajednicu jer neće emitovatii ništa osim vode. Toyotina tehnologija gorivnih ćelija koja se razvija preko dvadeset i više godina u kombinaciji s Hinovim iskustvom za teretna vozila zasigurno je da će stvoriti podoban inovativan proizvod.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


SSAB-300X250-BANNER
West Balkans Machinery
TENGE-300X250-BANNER
DOKA-300X250-BANNER

Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;