Svaka velika korporacija želi da ima svoju reprezentativnu zgradu - štab koji će unaprediti i stvoriti imidž važne institucije u društvu. Kao pojam korporativnog imidža i reprezentacije, zgrada Unikredit banke je bliža marketingu i nekretninama od arhitekture, a u ovom slučaju prevođenje izgleda banke kao arhitektonski smisao je bio jedan od najvećih izazova projekta.
Zgrada pokušava da izbegne standardne zahteve identiteta banke kroz jednostavan i formalni gest i angažuje složeniji arhitektonski pristup. Smeštena na Bulevaru Ekspozitej, zgrada banke se bavi istim pitanjima kao i dve Gejt kule koje se nalaze u neposrednom okruženju. Jedna kula je orijentisana ka severu i ulazu u grad, dok je druga u relaciji sa Nacionalnim izložbenim paviljonom u tom području.
Pri tome, zgradu čine dramatični veliki prostori, kako u unutrašnjem atrijumu tako i u pokrivenom delu eksterijera. I čelična konstrukcija i eksterijer objekta postaju deo elementa sa kojima zgrada dobija svoj oblik i obeležava svoje prostore. Dok definiše svoj stav prema važnim gradskim vektorima i spomenicima, i stvara kontraste javnih prostora, zgrada postaje suštinski urbana.
Linkovi:
Povezani tekstovi: