Krajem naredne nedelje biće otvorene nove deonice na obilaznici oko Beograda. Radovi na finalizaciji svih objekata teku izuzetnom dinamikom, a radnici ulažu poseban napor kako bi se svi radovi okončali pre dolazećih izbora.
Na deonici Batajnica-Dobanovci (sekcija A) radovi su najdalje odmakli, a na delovima je već krenulo postavljanje horizontalne signalizacije. Na Batajničkoj petlji potpuno su završene 4 zasebne mostovske konstrukcije sastavljene od 53 betonska polja. Novi vijadukt dugačak je gotovo 1.5 kilometar i sa novom petljom omogućiće preusmeravanje tranzita sa novog novosadskog puta na obilaznicu. Sada će biti otvoren poluprofil ovog vijadukta, čija se druga strana takođe gradi.
Stubovi druge polovine vijadukta su u dobrom delu već izgrađeni i nadamo se da neće biti prekida u radovima nakon otvaranja prvog dela. Izgradnja vijadukta u punom profilu znači da će u budućnosti biti srušen trenutni nadvoznjak nad Batajničkim putem, a tranzitni saobraćaj sa autoputa biće direktno preusmeren na novi vijadukt.
Na novu Batajničku petlju nadovezuje se deonica autoputa u punom profilu u dužini od 10 kilometara, sve do Dobanovaca, gde je na ukrštanju sa E70 završena petlja u punom profilu. Završetak petlje i vijadukta u Batajnici je stoga prioritet kako bi se izbeglo stvaranje novog uskog grla. Projektant i izvođač ovog 1.5km dugog vijadukta je kompanija MBA.
Na sekciji B radovi se odvijaju u takozvanom sektoru 5 od Orovače do Straževice. Ovaj segment obilaznice sadrži tri mosta i jedan tunel, a radovi se izvode na sva četri objekta paralelno. Izgrađena deonica koja će biti otvorena dugačka je oko 5 kilometara, ali samo u poluprofilu. Svi mostovi su završeni i trenutno se završava ugradnja dilatacionih spojnica, postavlja se hidroizolacija, ugrađuju ivičnjaci i ograde.
Možda najzahtevniji deo na ovoj deonici je ipak tunel Straževica gde je završena prva cev. Tunel je asfaltiran i osvetljen, već rade i ventilacioni sistemi, a završava se postavljanje signalizacije. Radovi i na ovom sektoru su samo nekoliko dana od završetka.
Da bi se završila i sekcija B obilaznice oko Beograda potrebno je izgraditi šesti sektor od Straževice do Bubanj potoka u dužini od 7 kilometara, a zatim i drugu traku u celoj dužini od 37 kilometara.
Vezane vesti sa portala Gradjevinarstvo.rs: