Cena rekonstrukcije Ulice vojvode Stepe varirala je od 15 do 22 miliona evra, a diktirale su je u poslednje tri godine mnogobrojne „stručne“ komisije. Nađena je srednja vrednost, pa će za kompletnu obnovu jedne od najdužih beogradskih ulica, koja će početi u julu, prema poslednjim informacijama biti potrošeno oko 18 miliona evra.
Prema rečima Nikole Nikodijevića, predsednika Skupštine grada, posao je poveren građevinskom preduzeću „Ratko Mitrović-Niskogradnja“, a rekonstrukcija će trajati 365 dana.
- Izvođač radova je izabran na tenderu još u septembru prošle godine, međutim čekalo se na reviziju projekta – objašnjava Nikodijević. - Struka je imala primedbe i tražila određene ispravke. Ništa bitno nije menjano. Unete su sitne izmene u tehničkom smislu, u vezi sa trotoarima i kolovozom, ali suštinskih promena nije bilo. Ulica vojvode Stepe će, kao što je i planirano, posle rekonstrukcije biti poput Bulevara kralja Aleksandra. Tramvaji će ići sredinom, a sa strane će biti trake za vozila. Radovi su, inače, vrlo obimni, predviđena je obnova celokupne tramvajske infrastrukture, trotoara i kolovoza. Verujem da će sve biti urađeno u dogovorenim rokovima, pa bi sledeće godine u ovo vreme trebalo da imamo novi bulevar.
Rekonstrukcija dvokolosečne tramvajske pruge od Autokomande do okretnice na Banjici, obuhvata prugu ukupne dužine oko 4,5 kilometara, kružni tok Autokomanda i tramvajski terminal Trošarina. Novoprojektovani poprečni profil ulice je širine od 16 do 20 metara, sa tramvajskim kolosecima širine jedan metar u sredini saobraćajnice i u nivou kolovoza, sa obostranim saobraćajnim trakama širine tri metra za svaki smer i trotoarima. Na delu saobraćajnice, gde to uslovi dozvoljavaju, biće izgrađena parking-mesta duž spoljne ivice kolovoza.
Izmeštanje tramvajskih šina na sredinu ulice, kao što je slučaj i sa Bulevarom kralja Aleksandra, omogućiće bolji protok tramvajskog i drumskog saobraćaja. Planirano je oko stotinak parking-mesta na trotoaru, a površina namenjena za parkiranje biće stubićima odvojena od površine namenjene za kretanje pešaka. Obezbeđivanjem većeg broja parking-mesta biće izbegnuto i nepropisno parkiranje, karakteristično za ovu voždovačku ulicu. Predstoji i obnova saobraćajne signalizacije, ulične rasvete, komunalne infrastrukture. Takođe, stajališta će dobiti informacione table za najavu dolaska javnog prevoza.
Posao se finansira iz kredita
Glavni projekat rekonstrukcije izradio je „Saobraćajni institut CIP“, a radovi se finansiraju iz kredita „Evropske banke za obnovu i razvoj“ (EBRD) vrednog 57 miliona evra uzetog krajem 2011. godine. Deo novca će biti iskorišćen za rekonstrukciju Ulice vojvode Stepe, a ostatak za uređenje Trga Slavija i Bulevara oslobođenja.