INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Modernizacija pruge od Beograda do granice sa Rumunijom

10.03.2025. | eKapija

Povodom planirane rekonstrukcije železničke pruge Pančevački most - Pančevo Glavna - Vršac - granica sa Rumunijom, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture objavilo je novi javni poziv za iskazivanje interesa za pružanje konsultantskih usluga na ovom projektu. U pitanju je deonica duga 93 kilometra koja bi trebalo da bude unapređena u okviru šire strategije modernizacije železničkog sektora u Srbiji.

Pruga

Ilustracija (Foto: Pixabay)

Prema planovima, rekonstrukcija obuhvata poboljšanje trase kako bi se omogućilo kretanje vozova brzinom do 160km/h.

Projekat podrazumeva i dvokolosečnu prugu na deonici od Pančevačkog mosta do nove stanice Pančevo Banat, dok će deo pruge od ove stanice do granice biti jednokolosečan, navodi portal eKapija.

U okviru modernizacije predviđeni su radovi na rekonstrukciji postojećih stanica, kao i izgradnja nove stanice Pančevo Banat, koja će služiti potrebama industrijskih kapaciteta tog područja. Ova stanica biće locirana na mestu gde se pruga Beli Potok – Vinča – Pančevo Glavna spaja sa glavnim pravcem ka Vršcu.

Digitalizacija i poboljšanje infrastrukture

Osim unapređenja železničke mreže, planirano je postavljanje savremenih signalnih i telekomunikacionih sistema, što će doprineti većoj bezbednosti i efikasnosti saobraćaja. Ujedno, biće izvršena sanacija i zamena dotrajalih mostova i propusta, a Pančevački most dobiće bolje osvetljenje za signalizaciju plovnih puteva.

Dodatno, železničke stanice će biti obnovljene, uključujući i rekonstrukciju perona i koloseka, dok je u planu i izgradnja novih garaža za teška motorna vozila.

Finansiranje

Portal eKapija podseća da je ovakav poziv objavljen i pre dve godine. Projekat modernizacije ove železničke deonice finansira se iz kredita u iznosu od 102 miliona evra, obezbeđenog od strane Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) i Francuske agencije za razvoj (AFD).

Ujedno, planirana je elektrifikacija dela trase koji još uvek nije pokriven električnom vučom, čime će se omogućiti efikasniji i ekološki prihvatljiviji železnički saobraćaj.

Zainteresovane kompanije mogu se prijaviti za učešće na tenderu do 19. marta.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


ARCHYENERGY-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Dr 06.01.2025.
Cena u evrima oko 2.1 milijarda, Expo Srbij...
Radgost 17.12.2024.
Jel ce sat da bude u bronzu? 😁
Zile 01.12.2024.
Molim vas, kao radnik gradjevinskog preduze...
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...

;