Izgradnja mosta preko kanala DTD na deonici Bulevara Evrope, kako je „Novostima“ potvrdio Goran Višnjić, direktor JP „Zavod za izgradnju grada“, trebalo bi da počne do kraja ove građevinske sezone, a očekuje se da bi, po okončanju novog tenderskog postupka, koji je raspisan pre nekoliko dana, radovi trebalo da koštaju oko 550 miliona dinara.
Radovi na mostu, prema rečima Višnjića, nisu još počeli, a razlog je taj što se jedan od učesnika na prvom tenderu, konzorcijum „Štarbak“ – žalio. Zbog toga su izgubljena čak tri meseca.
- Nadležni republički organi njihovu žalbu nisu uvažili – kaže Višnjić. - Takvo rešenje smo i očekivali, ali, nažalost, kompletan postupak nam je oduzeo mnogo dragocenog vremena, tako da ćemo s radovima krenuti sa zakašnjenjem. Nadam se da posle ovog tendera neće biti žalbi, ali, i ako ih bude, mi u ZIG ne možemo na to da utičemo. Zakon se mora poštovati, a rok za rešenje žalbe, koji se zbog mnogo posla koji nadležna komisija ima, najčešće produži 40 dana.
Sam most bi, objašnjava Višnjić, trebalo da bude završen za 180 dana od uvođenja izvođača u posao. Posao izgradnje, inače, pre dve godine dobila je kompanija „Borovica transport“, firma s kojom je ZIG zbog neispunjavanja ugovornih obaveza prekinuo saradnju, i s kojom se spori oko avansa, u vreme prethodne vlasti uplaćenog za ove neizvedene radove, vredne više od 462 miliona dinara.
Na prvom tenderu za izgradnju mosta, još jednog prelaza preko kanala DTD u Novom Sadu, koji će biti dug 176 i širok 13,70 metara, podsećamo, prijavila su se tri konzorcijuma, a ponuđene cene radova su bile u rasponu od 693 do 720 miliona dinara.
Na tender su stigle ponude konzorcijuma koje predstavljaju „Vest izgradnja“, „Štarbak“ i „Milenijum por“, koje su od 250 do čak 290 miliona dinara bile povoljnije od ponude koju je dala kompanija Dušana Borovice. Prilikom raspisivanja novog tendera, takođe, predviđeno je bilo da se ugovor obezbedi bankarskim garancijama od bezmalo 700.000 evra.
Zastoji
Četvrta deonica Bulevara Evrope najkomplikovanija je za izgradnju, upravo zbog nadvožnjaka i mosta preko kanala DTD. Ukupne je dužine od oko 3.100 metara. Deo radova na njoj, od Rumenačkog puta do auto-puta Beograd-Subotica, podsećamo, poveren je JKP „Put“.