INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Od Pekinga do Njujorka vozom za dva dana

12.05.2014. | Novosti

Kinezi žele da spoje ceo svet brzom železnicom i nameravaju da izgrade prugu od Njujorka do Pekinga u dužini od 13.000 kilometara, što je samo jedna od planiranih železničkih ruta. Voz bi putovao brzinom od 350 kilometara na čas, pa bi celo putovanje trajalo dva dana.

Reč je o pruzi koja bi išla iz Kine kroz Rusiju, preko Beringovog prolaza do SAD i nova železnička ruta bi uključivala izgradnju najdužeg podvodnog tunela kojim bi se spojile obale Rusije i Aljaske. Tunel dužine 200 kilometara bio bi četiri puta duži od tunela ispod La Manša. Ta linija bi, prema planovima, počinjala na severu Kine i protezala se kroz Sibir, Beringov prolaz, Aljasku i preko Kanade do granice SAD.

- Već raspravljamo o tome, a i Rusija već godinama razmišlja o izgradnji ove železnice – izjavio je kineski stručnjak za železnicu Wang Meng-Shu.

„China Daily“ piše da Kina već poseduje tehnologiju za izgradnju takve železnice, koja će biti upotrebljena za spajanje Kine i Tajvana podvodnom železnicom, kroz tunel dužine 150 kilometara.

Što se tiče drugih planova, Kinezi žele da naprave železničku prugu kojom bi se preko Moskve, Berlina i Pariza spojili s Londonom. To nije jedina ruta koja bi Kinu povezala s Evropom, s obzirom da bi druga išla „Putem svile“, prolazeći kroz Iran i Tursku do Nemačke. O izgradnji te dve železničke linije se već vode pregovori.

U toku je izgradnja pruge koja će spojiti Kinu sa Singapurom, preko Vijetnama, Kambodže, Tajlanda i Malezije, a predlog za gradnju železničke pruge iz Kine u Afriku je trenutno povučen.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;