Radovi na izgradnji auto-puta Miloš Veliki, na potezu od Preljine do Požege, ulaze u svoju završnu fazu, a kako je predsednik Srbije Aleksandar Vućić najavio prilikom današnjeg obilaska, ovaj deo trase trebalo bi da bude otvoren za saobraćaj 28. juna.
Ilustracija
Ova deonica, duga ukupno 30,9 kilometara, predstavlja nastavak projekta izgradnje auto-puta Beograd-Južni Jadran, čija je ukupna dužina 258 kilometara. Početkom 2022. godine, pušten je u funkciju prvi deo od 11 kilometara između Preljine i Pakovraća, prenosi Beta.
Trasa prolazi kroz izuzetno kompleksan teren, što je zahtevalo intenzivnu izgradnju infrastrukturnih objekata. Na deonici se nalazi 35 mostova, 11 nadvožnjaka, tri petlje, kao i tri tunela - Trbušani, Munjino Brdo i Laz. Svaki od tunela projektovan je sa dve odvojene cevi za svaki smer vožnje.
Izgradnja ove saobraćajnice započela je u avgustu 2019. godine, a radove izvodi kineska kompanija China Communications Construction Company (CCCC). Prvobitna vrednost ugovorenih radova iznosila je 450 miliona evra, dok je predviđeni rok za završetak bio 36 meseci.
Pored toga što predstavlja ključnu vezu ka granici sa Crnom Gorom u okviru Koridora 11, deonica Preljina-Požega biće i deo budućeg auto-puta Beograd-Sarajevo. Nakon Požege, predstoji izgradnja dodatnih 60 kilometara do granice sa Bosnom i Hercegovinom.
Nova saobraćajnica će povezati Čacak, Lučane i Požegu, kao i dva važna okruga - Moravički i Zlatiborski. Takođe, kod Čačka će se Moravskim koridorom ostvariti veza između Koridora 11 i Koridora 10, što će dodatno unaprediti saobraćajnu mrežu u centralnoj Srbiji.