Rekonstrukcijom tunela u Majdanpeku do novih rudnih ležišta

10.02.2014. | Tanjug

U Rudniku bakra Majdanpek počela je rekonstrukcija tunela i transportnog sistema za odvoženje jalovine sa rudnog nalazišta Južni revir, koji bi trebalo da bude završen do kraja februara.

To će, kažu u Rudniku bakra, doneti velike uštede, jer se sada jalovina, odnosno raskrivka prevozi kamionima. Ovaj trakasti transporter bio je u funkciji do pre petnaest godina kada je u požaru izgorela traka i uništen sloj betona u tunelu. Da bi se on rekonstruisao, angažovani su radnici borske Jame, koji od kraja januara rade u tunelu.

- Ovaj sistem je žila kucavica Rudnika bakra Majdanpek i njegova rekonstrukcija je najbitniji deo za ostvarivanje planova koji su nam zacrtani Biznis planom RTB-a bor do 2021. godine. To je svakako najznačajnia investicija u RBM-u u 2014. godini – izjavio je direktor Rudnika bakra Majdanpek Branislav Tomić.

On je dodao da je još značajnije je da će cena radova u odnosu na prvobitan plan, biti mnogo manja jer su u dogovoru sa rudnikom bakra Bor, angažovani i njihovi radnici kako bi posao bio zavrsšen u što kraćem roku.

Tomić je naveo da prvobitno posao trebalo da košta 67 miliona dinara i da traje tri meseca, ali je angažovanjem radnika iz Jame, ovaj iznos sveden na deset miliona dinara, a očekuje se da radovi, budu završeni do kraja februara.

- Velike uštede će biti ostvarene na transportu, jer sada raskrivku prevozimo kamionima. Predstoji nam skidanje velike količine raskrivke sa Južnog revira, a ovaj sistem trebalo bi da u naredne dve godine izveze 60 do 70 miliona tona jalovine na odlagalište Ujevac – naglasio je Tomić.

Poslovođa pogona "Jama" RTB-a Bor Živoslav Ljubisavljević je, govoreći o radovima na tunelu naglasio da je njegova ukupna dužina 860 metara.

- Skidamo beton koji je uništen, nanosimo novi i pravimo podlogu "stope" za transportni sistem. Hladnoća je bila problem do juče, jer se temperatura često spuštala ispod minus dvadeset, a nije prelazila minus 12 stepeni. Ipak, uspeli smo da završimo veliki deo posla – rekao je on.

Radnici mašinske službe Rudnika bakra Majdanpek rade i na rekonstrukciji pogona transportnog sistema, koji od 2000. godine nije bio u upotrebi.

- Sanirali smo deo mašinske opreme takozvane člankaste dodavače. Očekujemo da naš deo posla završino do kraja meseca, kada će biti gotov i tunel, a nakon toga počinjemo postavljanje transportne trake – naveo je glavni inženjer za investicije u RBM-u, Dušan Perović.

 
Share |

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Maja 31.07.2020.
Molim vas za cenu izolacije penom po m2 za ...
Aco 25.07.2020.
Da se moze graditi od ove cigle pečenjara.
Daniel Zebeljan 25.07.2020.
Koristio bi penu u brodogradnji.Kome se obr...
Zvonko 14.07.2020.
Iz bloka 42 se ovde seli buvlja pijaca a ne...
Darko 14.07.2020.
Ima stanova bez seče šuma. Samo je ovde mul...