U Rudniku bakra Majdanpek počela je rekonstrukcija tunela i transportnog sistema za odvoženje jalovine sa rudnog nalazišta Južni revir, koji bi trebalo da bude završen do kraja februara.
To će, kažu u Rudniku bakra, doneti velike uštede, jer se sada jalovina, odnosno raskrivka prevozi kamionima. Ovaj trakasti transporter bio je u funkciji do pre petnaest godina kada je u požaru izgorela traka i uništen sloj betona u tunelu. Da bi se on rekonstruisao, angažovani su radnici borske Jame, koji od kraja januara rade u tunelu.
- Ovaj sistem je žila kucavica Rudnika bakra Majdanpek i njegova rekonstrukcija je najbitniji deo za ostvarivanje planova koji su nam zacrtani Biznis planom RTB-a bor do 2021. godine. To je svakako najznačajnia investicija u RBM-u u 2014. godini – izjavio je direktor Rudnika bakra Majdanpek Branislav Tomić.
On je dodao da je još značajnije je da će cena radova u odnosu na prvobitan plan, biti mnogo manja jer su u dogovoru sa rudnikom bakra Bor, angažovani i njihovi radnici kako bi posao bio zavrsšen u što kraćem roku.
Tomić je naveo da prvobitno posao trebalo da košta 67 miliona dinara i da traje tri meseca, ali je angažovanjem radnika iz Jame, ovaj iznos sveden na deset miliona dinara, a očekuje se da radovi, budu završeni do kraja februara.
- Velike uštede će biti ostvarene na transportu, jer sada raskrivku prevozimo kamionima. Predstoji nam skidanje velike količine raskrivke sa Južnog revira, a ovaj sistem trebalo bi da u naredne dve godine izveze 60 do 70 miliona tona jalovine na odlagalište Ujevac – naglasio je Tomić.
Poslovođa pogona "Jama" RTB-a Bor Živoslav Ljubisavljević je, govoreći o radovima na tunelu naglasio da je njegova ukupna dužina 860 metara.
- Skidamo beton koji je uništen, nanosimo novi i pravimo podlogu "stope" za transportni sistem. Hladnoća je bila problem do juče, jer se temperatura često spuštala ispod minus dvadeset, a nije prelazila minus 12 stepeni. Ipak, uspeli smo da završimo veliki deo posla – rekao je on.
Radnici mašinske službe Rudnika bakra Majdanpek rade i na rekonstrukciji pogona transportnog sistema, koji od 2000. godine nije bio u upotrebi.
- Sanirali smo deo mašinske opreme takozvane člankaste dodavače. Očekujemo da naš deo posla završino do kraja meseca, kada će biti gotov i tunel, a nakon toga počinjemo postavljanje transportne trake – naveo je glavni inženjer za investicije u RBM-u, Dušan Perović.