Udruženje ljubitelja železnice podržava inicijativu predsednika opštine Obrenovac da se izgradi pruga Beograd-Obrenovac, ali ne i njeno usmeravanje prema Surčinu, levom obalom Save, jer bi u tom slučaju bilo znatno manje koristi nego što je optimalno.
- Prugu je moguće napraviti preko planirane obaloutvrde kod Umke predviđene za auto-put, kao i preko Male Moštanice, kroz stari "ćirin" tunel, koji klizište zaobilazi u širokom luku. Veza preko Surčina je duža, skuplja i sporija od pruge na obaloutvrdi ili "ćirinom" trasom. Ona bi više odgovarala samo putnicma koji baš idu u Surčin, u Zemun ili na aerodrom, ali njih je malo, tako da "Lasta" iz Obrenovca ima tek petnaestak polazaka na tom pravcu. Sa druge strane, iz Obrenovca ka Beogradu preko Umke i Ade i Sajma ima više od 200 polazaka autobusa u svakom pravcu – rekao je Karlo Polak, diplomirani saobraćajni inženjer i predsednik Udruženja ljubitelja železnice.
Prednost gradnje desnom obalom Save je sto je prilikom projektovanja auto-puta tom trasom, "Institut za puteve" i Institut "Jaroslav Černi" detaljno geološki i hidrološki istražili teren, što u velikoj meri ubrzava i olakšava projektovanje pruge.
Prema rečime Polaka, pravac preko obaloutvrde je jedini kojim je moguće skratiti vreme putovanja Beograd-Valjevo na 45 minuta, odnosno Beograd-Loznica na 1,5 sat kada se izgradi pruga Valjevo-Loznica. Izgradnjom pruge na spomenutoj trasi obezbedile bi se veće razvojne šanse ne samo žiteljima Obrenovca, nego i celoj Zapadnoj Srbiji. Takođe, smanjili bi se troškovi transporta robe i putnika, obezbedio brz i pouzdan prevoz, te smanjili troškovi održavanja puta, izmeštanjem najvećeg dela teškog saobraćaja na prugu.