Novi tender za izgradnju mosta preko kanala Dunav-Tisa-Dunav u Novom Sadu kojim će Bulevar Evrope biti spojen sa auto-putem E-75 pokazao je da će ovaj posao biti za oko 300 miliona dinara jeftiniji od prihvaćene ponude koju je 2011. dala firma "Borovica transport".
- Najviša ponuda na novom tenderu je 240, a najniža čak 290 miliona dinara jeftinija od one koju je imao "Borovica transport". Pritom, od tada je prošlo dve godine, povećane su cene građevinskih radova i materijala, a današnji ponuđači i dalje imaju ekonomsku isplativost – rekao je direktor "Zavoda za izgradnju grada" Goran Višnjić.
Prema njegovim rečima, zahvaljujući sprovedenom postupku u skladu sa novim Zakonom o javnim nabavkama, realna cena se iskristalisala kroz tri ponude, koje se kreću od 693 do 764 miliona dinara. Rukovodstvo "Zavoda za izgradnju grada" (ZIG) u prethodnom mandatu je sa "Borovica transportom", koji je bio jedini ponuđač, sklopilo ugovore o izgradnji tog mosta na iznos od preko milijardu dinara.
"Borovica transportu" su tada avansno uplaćena 462 miliona, uz rok izgradnje od osam meseci. Radovi ni nakon godinu dana nisu počeli, pa su ugovori ove godine raskinuti, a ZIG je tužio Borovičino preduzeće za povraćaj uplaćenog avansa. Prema uslovima novog tendera, nema avansne uplate, a bankovne garancije su podignute sa pet na 10 odsto.
- Prilikom izglasavanja Zakona o javnim nabavkama, u Skupštini je bilo dosta polemike, a danas je jasno da je predlagač sledio ideju transparentnosti i konkurentnosti. Novi zakon je pojednostavio primenu i značajno suzio manevarski prostor za razne vrste zloupotreba, pritom smanjujući troškove – rekao je Višnjić.
Most na kanalu DTD, kojim će Bulevar Evrope biti spojen sa auto-putem E-75, biće dugačak 176 metara, širok 13,7 metara, a imaće dve kolovozne trake, pešačke i biciklističke staze. Ponuđači na novom tenderu su austrijski "Porr", te konzorcijumi "Energoprojekt-Vest gradnja" i "Strabag-Vojvodinaput-Mostogradnja", a konačna ponuda biće odabrana do kraja godine.