INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Pruga Gilje-Paraćin do jula 2014

16.09.2013. | B-92

Direktor Železnica Dragoljub Simonović kaže da su na pruzi Gilje-Ćuprija-Paraćin na Koridoru 10 rešeni imovinski probelmi i da je sada sve u rukama izvođača.

- Rešili smo problem koji su Železnice imale vezan za ovu trasu, zbog eksproprijacije kasnili su radovima, ali to smo sada potuno razrešli tako da više problema sa imovinskim odnosima nemamo – rekao je Simonović. - Sada je na izvođačima da uz veće angažovanje ljudstva i mehanizacije, gubitak vremena nadoknade i da u roku, u julu 2014. godine, izvođač preda prugu na upotrebu Železnicama Srbije.

Direktor Železnica je, prilikom obilaska radova, rekao da po prvi put nema nikavih problema u odnosu na izvođače i da je odlična saradnja lokalne samouprave i Železnica na sređivanju problema u hodu na terenu, i da je sada sve u rukama operativaca na terenu. Simonović je priznao da su u proteklo vreme, ponedad i Železnice ''zatajile'' i da nisu pravili adekvatnu pripremu što je dodatno otežavalo izvođačima radova da rade na tim deonicama.

- Sada smo razrešili ono što je tri i po godine bio problem da se razreši, u saradnji sa lokalnom samoupravom rešili sve dileme na ovoj trasi, i sada je sve u operativi. Ne znam zbog čega je to bio ranije toliki problem da se reši – ponovio je Simonović.

Govoreći o železničkom mostu preko Velike Morave, čiju je izgradnju je prekinula "Alpina" zbog stečaja, Simonović je istakao da je u četvrtak ili petak puštena garancija od milion evra za neizvršene obaveze i to neće biti problem, veći je problem kako ćemo da izgradimo most koji je ''na čudan način neizgrađen, a gotovo su svi radovi isplaćeni''.

Postoje neke druge stvari vezane za propuste u radu bivšeg rukovodstva i "Alpine" vezana za ''čudna plaćanja, nepoštovanje rokova'', naveo je Simonović. On je naglasio da je važno da se raskine ugovor sa "Alpinom" i da se traži novi izvođač radova koji bi morao da se brzo uklopi, jer ova pruga ide preko tog mosta, bez njega ne može da se pusti trasa u promet.

- Mi smo zatekli taj problem, ali mislim da ćemo to pitanje završiti veoma efikasno – zaključio je Simonović.

Dvokolosečnu prugu Gilje-Ćuprija-Paraćin gradi Italijanski konzorcijum "I V Italiana construzioni - consorzi Armatori Ferroviari Italy". Do sada je ugrađeno više od 200.000 kubika materijala u nasip, a u pojedinim denicama rade se završni slojevi i završavaju objekti kojih je više od 20, aktivnosti su vidljive na svakom delu trase, izjavio je odgovorni izvođač radova Željko Marković.

- Početkom oktobra očekujemo da će biti dopremljene šine iz Kine i armirani betonski pragovi iz Svrljiga, skretnice koje se proizvode u Nišu – rekao je Marković i napomenuo da se kamen za završni sloj dovozi iz kamenoloma Bresje kod Jagodine, jer se radi o tucaniku eruptivnog porekla koji se traži za brze pruge, a pesak je iz Velike Morave. Marković je istakao da se u oktobru očekuje polaganje šina.

Izgradnja nadvožnjaka u Mijatovcu je takođe u "poodmakloj fazi i biće završen u ovom mesecu, dodao je Marković i istakao i da novo stajalište u Gilju dobija obrise izgradnjom peronskih zidova i podvožnjaka za Mijatovac". Reč je o deonici od 10,5 kilomatara, za brzine od 160 kilomatara na sat koja treba biti završena za 415 dana, do 2. aprila 2014. godine a "koštaće" 16,2 milona evra. Sredstva su iz kredita Evropske investicione banke. Radi se od Gilja, a radovi su počeli krajem februara. Investitor su Železnice Srbije. Na poslu je angažovano dnevno od 150 do 200 ljudi, srpske firme i srpski materijal, stručnjaci Telekoma, Elektrodistribicije, geolozi Zavoda za zaštitu spomenika kulture, demineri, napomenuo je Marković i pohvalio firmu "Bauwesen" iz Beograda i "Ingrad" iz Jagodine.

Marković je ponovio da će na trasi biti izgrađeno 20 objekata i ugrađeno 660.000 kubika raznog materijala i dodao da je reč o jednom od ozbiljnih projekata na "Koridoru 10" i svi smo maksimalno angažovani da ga uradimo što kvalitetnije. Ugovor o izgradnji pruge, Železnice Srbije i italijanski konzorcijum potpisali su 2. jula prošle godine u Beogradu.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;