Direktor Železnica Dragoljub Simonović kaže da su na pruzi Gilje-Ćuprija-Paraćin na Koridoru 10 rešeni imovinski probelmi i da je sada sve u rukama izvođača.
- Rešili smo problem koji su Železnice imale vezan za ovu trasu, zbog eksproprijacije kasnili su radovima, ali to smo sada potuno razrešli tako da više problema sa imovinskim odnosima nemamo – rekao je Simonović. - Sada je na izvođačima da uz veće angažovanje ljudstva i mehanizacije, gubitak vremena nadoknade i da u roku, u julu 2014. godine, izvođač preda prugu na upotrebu Železnicama Srbije.
Direktor Železnica je, prilikom obilaska radova, rekao da po prvi put nema nikavih problema u odnosu na izvođače i da je odlična saradnja lokalne samouprave i Železnica na sređivanju problema u hodu na terenu, i da je sada sve u rukama operativaca na terenu. Simonović je priznao da su u proteklo vreme, ponedad i Železnice ''zatajile'' i da nisu pravili adekvatnu pripremu što je dodatno otežavalo izvođačima radova da rade na tim deonicama.
- Sada smo razrešili ono što je tri i po godine bio problem da se razreši, u saradnji sa lokalnom samoupravom rešili sve dileme na ovoj trasi, i sada je sve u operativi. Ne znam zbog čega je to bio ranije toliki problem da se reši – ponovio je Simonović.
Govoreći o železničkom mostu preko Velike Morave, čiju je izgradnju je prekinula "Alpina" zbog stečaja, Simonović je istakao da je u četvrtak ili petak puštena garancija od milion evra za neizvršene obaveze i to neće biti problem, veći je problem kako ćemo da izgradimo most koji je ''na čudan način neizgrađen, a gotovo su svi radovi isplaćeni''.
Postoje neke druge stvari vezane za propuste u radu bivšeg rukovodstva i "Alpine" vezana za ''čudna plaćanja, nepoštovanje rokova'', naveo je Simonović. On je naglasio da je važno da se raskine ugovor sa "Alpinom" i da se traži novi izvođač radova koji bi morao da se brzo uklopi, jer ova pruga ide preko tog mosta, bez njega ne može da se pusti trasa u promet.
- Mi smo zatekli taj problem, ali mislim da ćemo to pitanje završiti veoma efikasno – zaključio je Simonović.
Dvokolosečnu prugu Gilje-Ćuprija-Paraćin gradi Italijanski konzorcijum "I V Italiana construzioni - consorzi Armatori Ferroviari Italy". Do sada je ugrađeno više od 200.000 kubika materijala u nasip, a u pojedinim denicama rade se završni slojevi i završavaju objekti kojih je više od 20, aktivnosti su vidljive na svakom delu trase, izjavio je odgovorni izvođač radova Željko Marković.
- Početkom oktobra očekujemo da će biti dopremljene šine iz Kine i armirani betonski pragovi iz Svrljiga, skretnice koje se proizvode u Nišu – rekao je Marković i napomenuo da se kamen za završni sloj dovozi iz kamenoloma Bresje kod Jagodine, jer se radi o tucaniku eruptivnog porekla koji se traži za brze pruge, a pesak je iz Velike Morave. Marković je istakao da se u oktobru očekuje polaganje šina.
Izgradnja nadvožnjaka u Mijatovcu je takođe u "poodmakloj fazi i biće završen u ovom mesecu, dodao je Marković i istakao i da novo stajalište u Gilju dobija obrise izgradnjom peronskih zidova i podvožnjaka za Mijatovac". Reč je o deonici od 10,5 kilomatara, za brzine od 160 kilomatara na sat koja treba biti završena za 415 dana, do 2. aprila 2014. godine a "koštaće" 16,2 milona evra. Sredstva su iz kredita Evropske investicione banke. Radi se od Gilja, a radovi su počeli krajem februara. Investitor su Železnice Srbije. Na poslu je angažovano dnevno od 150 do 200 ljudi, srpske firme i srpski materijal, stručnjaci Telekoma, Elektrodistribicije, geolozi Zavoda za zaštitu spomenika kulture, demineri, napomenuo je Marković i pohvalio firmu "Bauwesen" iz Beograda i "Ingrad" iz Jagodine.
Marković je ponovio da će na trasi biti izgrađeno 20 objekata i ugrađeno 660.000 kubika raznog materijala i dodao da je reč o jednom od ozbiljnih projekata na "Koridoru 10" i svi smo maksimalno angažovani da ga uradimo što kvalitetnije. Ugovor o izgradnji pruge, Železnice Srbije i italijanski konzorcijum potpisali su 2. jula prošle godine u Beogradu.