Pregovori sa kineskim izvođačima o izgradnji puta od Novog Sada do Rume, sa tunelom kroz Frušku goru i obilaznicom oko Iriga, mogli bi da budu završeni do sredine oktobra i da u naredna dva meseca bude potpisan ugovor, izjavio je u utorak (27. avgusta 2013. godine) pokrajinski sekretar za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu Branislav Bugarski.
On je najavio da će već naredne nedelje zatražiti sastanak sa novim republičkim ministrom za regionalni razvoj, kako bi bili nastavljeni razgovori o tome i izrazio očekivanje da je moguće uraditi taj projekat, jer su Srbiji još na rasplaganju kreditna sredstva kineske Eksim banke, saopštio je biro pokrajinske vlade za odnose s javnošću.
U razgovoru sa predstavnicima Opštine Irig, u prostorijama Vlade Vojvodine, Bugarski i pokrajinski sekretar za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova Miroslav Vasin istakli su da je izgradnja motornog puta od Novog Sada do Rume, sa tunelom kroz Frušku goru i obilaznicom oko Iriga, za pokrajinsku vladu najviši prioritet, jer bi samo tako trajno bio rešen problem izmeštanja magistralnog saobraćaja koji prolazi kroz to mesto.
Srbija je dobila uveravanja da bi Eksim banka kreditirala taj projekat, jedan od tri koji bi finansirala u našoj zemlji, a kako je rečeno u razgovoru, Vlada Vojvodine na tome radi već šest meseci.
Pokrajinska vlada je u kratkom roku dala zadatak za idejni projekat, na osnovu kojeg bi bio izrađen i glavni projekat i na taj način je definisano kako treba da izgleda ovaj putni pravac, navedeno je u saopštenju, a dodaje se da je više kineskih delegacija izvođača već obišlo predloženu trasu.
- Pokrajina je inicijator ovog projekta, svesna potrebe izgradnje ovog puta. Ako budemo konstruktivni i brzi, mogli bi pregovore sa kineskim izvođačima da završimo do sredine oktobra, u naredna dva meseca da potpišemo ugovor, koji je onda osnova za dalje radnje i izgradnju - rekao je Bugarski.
Podseća se da je za izgradnju te putne infrastrukturne deonice planiran iznos od oko 150 miliona evra. Vasin je rekao da bi troškovi izgradnje tog poluautoputa bili izmireni iz sredstava koja budžetu Vojvodine pripadaju prema Ustavu Srbije.
U ovoj godini, ta sredstva su planirana u visini od 12 milijardi dinara a zbog prolongiranja rokova, svesni da se neće moći realizovatu u tom iznosu u ovoj godini, rebalansom budžeta su smanjena na 8,5 milijardi.