Direktor Zavoda za urbanizam Vojvodine Vladimir Zelenović izjavio je za naš list da bi izgradnja novog autoputa od Novog Sada do Rume i tunela kroz Frušku goru mogla početi u junu ove godine, ako se na vreme krene s projektovanjem. On kaže da je za izradu idejnog projekta dovoljno četiri meseca, ali problem je u tome što još nije raspisan ni tender za projektanta i što posao nije nikome dodeljen.
Zelenović kaže da je izmenama republičkog budžeta za ovu godinu Vojvodini namenjeno 12 milijardi dinara za realizaciju tog projekta i čim se pare obezbede, treba prionuti na posao. Ministarstvo za kapitalne investicije je još 2006. godine poručilo izradu generalnog projekta infrastrukturnog koridora puta Loznica-Šabac-Ruma-Irig-Novi Sad-most preko Dunava-spajanje s Koridorom 10, koji je bio osnov za izradu Prostornog plana područja posebne namene, što je Zavod za urbanizam Vojvodine uradio i Vlada Srbije ga je usvojila. Sagovornik objašnjava da je taj prostorni plan osnov za izradu idejnog i glavnog projekta, što znači da svi preduslovi za kompletiranje neophodne dokumentacije postoje da bi radovi počeli na proleće.
Krajem decembra prošle godine s Kineskom korporacijom za puteve i mostove CRBC potpisan je predugovor za izgradnju tog autoputa kroz Frušku goru dugog 24 kilometra na deonici Novi Sad-Ruma i tunela. Radove će finansirati Eksim banka Kine pod povoljnim uslovima – rok otplate je 20 godina, grejs-period pet godina, a maksimalna kamata iznosiće dva i po posto. Rok za izgradnju je 30 meseci. Predviđeno je da domaće firme učestvuju u realizaciji projekta sa 45 odsto, a prosečna izgradnja po kilometru koštaće 4,72 miliona evra.
Autoput od Novog Sada do Rume deo je buduće nove saobraćajnice od mesta Međa na granici s Rumunijom do Rume, odnosno autoputa Zagreb-Beograd, preko Zrenjanina i Novog Sada, dužine 162 kilometra, čime bi se omogućilo spajanje dva putna koridora – Koridora 10 kroz Srbiju i Koridora 4 kroz Rumuniju, koji je od rumunsko-srpske granice udaljen 39 kilometara.
I projektovanje i kopanje
Zelenović kaže da je realizacija ovog velikog i za Vojvodinu značajnog projekta moguća po principu paralelne izrade glavnog projekta i otpočinjanja radova da bi se pare opredeljene za ovu godinu na vreme utrošile. Izgradnja je planirana u više lotova po manjim deonicama, na primer Ruma-Irig, radovi na tunelu i tako dalje. Pokrajina i Republika moraju da definišu ko će biti korisnik kineskog kredita iz kojeg će se finansirati radovi na izgradnji ovog autoputa da bi se znalo u čijoj je nadležnosti raspisivanje tendera za projektovanje i za izgradnju.