Beograd je napravio još jedan korak ka izgradnji treće linije metroa, pošto je u okviru javne nabavke izabran konzorcijum koji će izraditi projektno-tehničku dokumentaciju. Kako je saopštilo JKP "Beogradski metro i voz", ugovor je dodeljen grupi predvođenoj kompanijom China Railway Design Corporation (CRDC), ogranak u Srbiji, koja će u saradnji sa partnerima realizovati ovaj infrastrukturni projekat.
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Pored CRDC-a u konzorcijumu učestvuje i kompanija "Luis Berger" sa "Ko dizajn" uz podršku domaćih podizvođača, objavio je Beoinfo.
Ugovor, pod nazivom "Izrada projektno-tehničke dokumentacije: Studija opravdanosti sa idejnim projektom i Studija o proceni uticaja na životnu sredinu za liniju 3 beogradskog metroa", potpisali su direktor JKP-a "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović i sekretar za javni prevoz Grada Beograda Radovan Kremić sa predstavnikom CRDC-a u Srbiji, Jen Džongjinom.
Ugovor je vredan 2,29 milijardi dinara bez PDV-a, odnosno 2,74 milijarde dinara sa PDV-om, što je ispod prvobitne procenjene vrednosti od 2,95 milijardi dinara bez PDV-a.
Ovaj rezultat postignut je, kako navodi Beoinfo, kroz transparentan postupak javne nabavke, koji je privukao četiri ponude renomiranih kompanija, a pobednička ponuda ocenjena je kao najpovoljnija.
CRDC – iskusni lider u infrastrukturnim projektima
CRDC je kompanija sa više od sedam decenija iskustva u projektovanju železničke i saobraćajne infrastrukture, uključujući metro sisteme širom sveta. Njihov portfolio obuhvata preko 46.000 kilometara železnica, od čega 11.000 kilometara brzih pruga, kao i brojne metro linije i transportne čvorove.
Osim toga, firma je sertifikovana prema međunarodnim standardima ISO 9001 za kvalitet, bezbednost i ekološku održivost. CRDC već ima značajno iskustvo u realizaciji infrastrukturnih projekata u Srbiji, što dodatno garantuje kvalitetnu izradu dokumentacije za beogradski metro.
Trasa linije 3 i budućnost metro sistema
Treća linija metroa, prema konceptualnom rešenju, protezaće se od Bežanije do Banjice, uz dodatnu ekstenziju do planiranog Biokampusa. Planirane su 22 stanice, a vreme putovanja od početne do krajnje stanice iznosiće 38 minuta.
Linija 3 će se ukršati linijom 1 na Trgu republike i sa linijom 2 kod Arene.
Realizacija ovog projekta deo je šire vizije razvoja beogradskog javnog prevoza, koji će obuhvatiti tri metro linije, sedam linija BG voza i ostale linije gradskog prevoza.