Ministar finansija Siniša Mali je na društvenim mrežama predstavio vizualizaciju budućeg mosta preko Save. Prema njegovim rečima, izgradnja će biti završena do kraja 2026. godine, a Srbija će dobiti most koji će značajno unaprediti saobraćaj i estetiku glavnog grada.
Sa obe strane su predviđene staze za pešake i bicikliste (Foto: Printscreen/Facebook/Siniša Mali)
Budući most će imati šest saobraćajnih traka – četiri za automobilski i dve za tramvajski saobraćaj – dok će sa obe strane mosta biti izgrađene staze za pešake i bicikliste. Dužina mosta biće 420 metara, dok će širina dostići 38 metara, odnosno 42 metra na proširenjima predviđenim za vidikovce.
Mali je naveo da se očekuje da će novi most rasteretiti saobraćaj na ključnim mestima u Beogradu. Prema podacima istraživanja, broj vozila na Brankovom mostu mogao bi se smanjiti za 8%, na Gazeli za 5%, a na Mostu na Adi za 4%.
Most će imati šest saobraćajnih traka za automobile i tramvaje (Foto: Printscreen/Facebook/Siniša Mali)
Pored izgradnje mosta, Mali je podsetio na izgradnju tunela koji će povezivati Ekonomski fakultet sa Bulevarom despota Stefana. Ovaj tunel, prvi koji se gradi u Beogradu posle više od 50 godina, trebalo bi da smanji koncentraciju saobraćaja u centru grada za čak 17%, što će doprineti i manjoj zagađenosti vazduha.