Povodom planirane izgradnje metro stanice Skadarlija preduzeće Beogradski metro i voz uputilo je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za odlučivanje o potrebi izrade Studije o proceni uticaja na životnu sredinu. Projekat obuhvata faznu izgradnju stanice koja će se nalaziti na prvoj liniji metroa.
Jedan ulaz će se nalaziti iznad stanice, a drugi u Ulici cara Dušana (Foto: Egis Rail)
Metro linija 1 će biti izgrađena u dubokom iskopu pomoću TBM mašine (Tunnel Boring Machine), a stanica Skadarlija će biti u otvorenom iskopu i imaće tri podzemna nivoa sa jednim mezaninom, navodi portal eKapija.
Podzemni nivoi će obuhvatati veliki hol, nivo perona i nivo podperona. Prema projektnoj dokumentaciji, predviđena su dva javna ulaza u stanicu, oba smeštena u zapadnom delu. Jedan od ulaza će biti lociran direktno iznad staničnog objekta, dok će drugi biti u zapadnom delu Ulice cara Dušana.
Stanica Skadarlija će imati tri podzemna nivoa sa jednim mezaninom (Foto: Egis Rail)
Predviđeno je da putnici dolaze do velikog hola, prolaze kroz kontrolne kapije, a zatim stepenicama, pokretnim stepenicama ili liftovima stižu do perona, piše eKapija. Operativne i tehničke prostorije za funkcionisanje stanice biće raspoređene na nivou velikog hola i perona.
Linija metroa na kojoj se nalazi stanica Skadarlija predviđena je planom generalne regulacije šinskih sistema Beograda i proteže se od Železnika do Mirijeva, prolazeći kroz ključne gradske tačke kao što su Trg Republike, Ada Ciganlija, Mostar i Pančevački most.
Idejno rešenje je uradila francuska kompanija Egis Rail, a izgradnja linije planirana je u dve faze, pri čemu prva faza obuhvata deo od Makiša do Karaburme, a druga od Karaburme do Mirijeva.