Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije, zajedno sa predstavnicima JKP "Beogradski metro i voz", Sekretarijatom za javni prevoz Grada Beograda i kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China, potpisalo je juče Ugovorni sporazum o rеalizaciji projеkta izgradnjе bеogradskog mеtroa Lot jеdan prvе fazе Linijе jеdan Beogradskog metroa.
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Ugovor obuhvata projektovanje i izvođenje radova, uključujući pripremu za nabavku TBM mašina za probijanje tunela. Ukupna vrednost ovog sporazuma je 2,4 milijarde dinara, što iznosi približno 20,4 miliona evra, objavljeno je na sajtu Ministarstva.
Ministar Goran Vesić najavio je početak radova na prve četiri metro stanice u narednoj godini. Istakao je da će Mirijevo imati ulaze na obe linije metroa. Vesić je naglasio važnost metroa za razvoj grada, ističući da metro linije trasiraju pravce razvoja, jer se najviše gradi tamo gde su metro stanice.
Prema Vesićevim rečima, nema grada u Evropi velikog kao Beograd koji nema metro. Napomenuo je da metro ne može da poveže sve, već samo najvažnije delove grada.
Vesić je rekao da će prva linija povezati Železnik i Mirijevo i njome će se putovati 32 minuta. Za nju je predviđena 41 trodelna kompozicija i 21 stanica.
Druga linija će povezivati Mirijevo i Bežaniju. Putovanje linijom koja će imati 24 stanice trajaće 39 minuta, a koristiće se 40 kompozicija. Treća linija predviđena je za vožnju od 38 minuta između Bežanije i Banjice uz pomoć 27 kompozicija.
Metro će biti finansiran iz državnog budžeta i putem kredita. Pripreme za nabavku TBM mašina, koje će kopati cevi tunela, već su u toku, dodao je Vesić i precizirao da će sa poslom moći da se krene 2026. godine jer je za izradu mašina potrebno više od godinu dana.