U planu je izgradnja novog infrastrukturnog koridora, državnog puta Vožd Karađorđe, koji će se protezati na dužini od 163,75km. Ovaj projekat, koji obuhvata izgradnju tri tunela i preko 130 mostova, predstavlja značajan korak u razvoju saobraćajne infrastrukture zemlje. Sa 21 planiranom petljom, put će povezivati ključne regije i doprineti boljoj povezanosti unutar Srbije.
Trasa puta Vožd Karađorđe (Foto: Nacrt prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta Vožd Karađorđe)
Put Vožd Karađorđe dizajniran je sa dve odvojene kolovozne trake, svaka sa po dve saobraćajne trake širine najmanje 3,5m. Osim toga, planirano je da svaka kolovozna traka ima posebnu nišu za prinudno zaustavljanje vozila na svakih 2km duž trase, navodi eKapija. Potrebno je da svi elementi puta omogućavaju brzinu do 100km/h.
Projekat obuhvata teritorije više opština, uključujući Lajkovac, Lazarevac, Aranđelovac, Topolu, Raču, Lapovo, Veliku Planu, Mladenovac, Sopot, Smederevsku Palanku, Ljig, Batočinu i Kragujevac, pokrivajući ukupnu površinu od 30,06km2. Planirana trasa predstavlja više saobraćajnih pravaca koji čine jedinstveni sistem krstastog oblika sa pravcima pružanja sever-jug i istok-zapad, uključujući i dva dodatna bočna pravca nižeg ranga ukupne dužine 20,71km.
Kako eKapija piše, centralna tačka i mesto ukrštanja više pravaca je petlja "Orašac" u blizini Orašca i Aranđelovca. Osim preuzimanja tranzitnih saobraćajnih tokova, najveći značaj planiranog državnog puta jeste izmeštanje tranzitnih tokova izvan građevinskog područja Aranđelovca, Mladenovca, Topole, Rače i drugih manjih naselja.
Nosilac izrade plana je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a stručni obrađivač je Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije iz Beograda. Investitor izrade Prostornog plana i Idejnog projekta je preduzeće Koridori Srbije. Javni uvid u plan trajaće do 16. aprila.