Posao projektovanja nove pešačko-biciklističke veze između Ulice omladinskih brigada i Ade Ciganlije dodeljen je Saobraćajnom institutu CIP na tenderu koji je raspisala Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Predloženi izgled mosta (Foto: Urbanistički zavod Beograda/Nacrt PDR-a za pešačko-biciklistički most preko Save, screenshot)
Ovaj projekat, vredan 106,39 miliona dinara bez PDV-a, predstavlja značajan korak ka unapređenju urbane mobilnosti i povezivanju stambenih delova grada sa zelenim i rekreativnim zonama.
Kako navodi Politika, projektantu je dat rok od 765 dana za dostavu dokumentacije, uključujući idejno rešenje, lokacijske uslove, idejni projekat, projekat za građevinsku dozvolu i rešenje o građevinskoj dozvoli. Ovo ukazuje na to da bi izgradnja mosta mogla započeti na proleće 2026. godine, ukoliko sve bude teklo prema planu.
Budući most, dužine 520 metara i širine oko šest metara, biće namenjen isključivo pešacima, biciklistima i laganijim ekološkim vozilima poput trotineta i skejtova, bez mogućnosti prolaska kolskog saobraćaja. Pristupne rampe će biti iste širine kao i most, koji će povezivati Novi Beograd i Čukaricu, a posebna pažnja biće posvećena njegovom dizajnu kako bi se uklopio u prirodni i urbanistički kontekst obale reke Save i Ade Ciganlije.
Međutim, projekat se suočava sa otporom dela javnosti, posebno stanovnika Novog Beograda, koji smatraju da izgradnja mosta nije prioritet i da bi sredstva trebalo usmeriti na razvoj biciklističko-pešačke infrastrukture unutar samih blokova, obnovu doma zdravlja, proširenje kapaciteta škola i vrtića...
Politika piše da je više od 10.000 ljudi potpisalo peticiju protiv izgradnje mosta, ističući da bi njegova realizacija narušila izgled i ambijent tog dela grada.