Nacrt prostornog plana područja posebne namene (PPPPN) infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd-Šid-granica Hrvatske, deonice Stara Pazova-Golubinci-Šid i železničke pruge Inđija-Golubinci (veza sa novosadskom prugom) stavljen je na javni uvid.
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Ovaj projekat podrazumeva modernizaciju i rekonstrukciju deonice Stara Pazova-Ruma-Šid-državna granica Hrvatske i formiranje dvokolosečne magistralne pruge namenjene kako putničkom, tako i teretnom saobraćaju, sa projektovanom brzinom do 200km/h. Deonica pruge Inđija-Golubinci projektovana je takođe kao dvokolosečna (dodavanjem novog koloseka), ali za projektne brzine od 120km/h.
Kako navodi portal eKapija, trasa pruge Stara Pazova-Šid biće duga 84,2km, dok će pruga Inđija-Golubinci imati dužinu od 4,2km. Veći deo trase će pratiti postojeću, dok će odstupanja biti napravljena zbog zahteva stanica i pojedinih krivina koje nisu bile u skladu sa novom projektovanom brzinom.
Zanimljivo je napomenuti da, iako je cilj bio postići brzinu od 200km/h na celoj deonici, zbog različitih ograničenja na nekim segmentima će brzina biti smanjena. Na primer u zonama stanica Ruma i Šid brzina će biti do 160km/h, dok će u zoni stanice Sremska Mitrovica biti do 120km/h.
Jedan od ključnih aspekata ovog projekta je i ekološka komponenta. Planirana su dva ekološka nadvožnjaka koji će omogućiti prelaz krupne divljači preko pruge. Ovi nadvožnjaci će biti dizajnirani tako da imitiraju prirodno okruženje, sa bogatim zelenilom i drvećem, kako bi divljač lako prepoznala i koristila ove prelaze.
U sklopu ovog projekta, predviđena je i potpuna rekonstrukcija svih stanica, kao i izgradnja žičane zaštitne ograde duž cele trase.