Nacrt Plana generalne regulacija (PGR) šinskih sistema u Beogradu, sa posebnim osvrtom na detaljnu razradu druge linije metro sistema, stavljen je na javni uvid od strane Beogradskog sekretarijata za urbanizam i građevinske poslove. Planom su predviđene izmene druge linije metroa na području Bežanijske kose.
Nova i prethodno predložena trasa (Foto: Nacrt PGR šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade druge linije metro sistema/Urbanistički zavod Beograda)
U novom nacrtu plana, druga linija metroa doživela je značajne izmene. Novi plan predviđa sledeću trasu: Depo Bežanija-Marka Čelebonovića-KBC Bežanijska kosa-ŽS Zemun-Zemun Novi grad-Ugrinovačka-Filipa Višnjića-Stadion Zemun-Gradski park-Džona Kenedija-Opština Novi Beograd-Merkator-Arena-Sava centar-Blok 18-Savski trg-Manjež-Makenzijeva-Južni bulevar-Grčića Milenka-Vojislava Ilića-Pijaca Zvedara-Mite Ružića-Ustanička-Mirijevo.
Kako navodi portal eKapija, na dužini od približno 24km naći će se 24 stanice.
Prema dostupnoj tehničkoj dokumentaciji, deo trase od stanice Depo Bežanija do stanice Marka Čelebonovića planiran je u otvorenom iskopu, dok će se deo od stanice Marka Čelebonovića do stanice Mirijevo nalaziti u dubokom tunelu.
Promene u centru grada
Portal eKapija podseća da je konsultantska firma Egis Rail predložila optimizovanu trasu od stanice Savski trg do stanice Grčića Milenka. Ova izmena podrazumeva potpuno novu trasu sa devijacijom ispod istorijskog centra grada, uključujući tunel koji bi prelazio preko ulica Kralja Milana i Kneza Miloša.
Detalji o trasi kroz Zemun i Novi Beograd
Prva faza druge linije metro sistema obuhvataće deo trase od depoa na Bežanijskoj kosi do metro stanice Merkator. Ovaj deo trase obuhvataće i nadzemne zone oko metro stanica, evakuaciono-ventilacione šahte, kao i deo trase u plitkom iskopu između stanica Marka Čelebonovića i Depo Bežanija.
Tehničke specifikacije
Širina koloseka metro sistema biće 1.435mm, dok će rastojanje između osa koloseka varirati između 3,3m i 4,5m. Maksimalna brzina vožnje na trasi biće 80km/h, dok će minimalna dužina pravca trase u zoni stanice biti 120m. U slučajevima kada tehnički uslovi ne dozvoljavaju ovu dužinu, minimalna dužina će biti 80m.
Novi nacrt PGR šinskih sistema u Beogradu donosi niz izmena koje će uticati na budući izgled i funkcionalnost metro sistema u glavnom gradu. Javni uvid u ovaj plan biće omogućen do 6. oktobra, što će građanima pružiti priliku da se upoznaju sa predloženim izmenama i daju svoje mišljenje.