Planom generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu u blizini pijace Skadarlija planirana je izgradnja metro stanice, dok će pijaca biti potpuno rekonstruisana i dobiće podzemnu garažu.
Planirani izgled (Foto: IDR Pijaca Skadarlija/ Portart)
Ulaz u stanicu metroa planiran je sa platoa iz pravca Skadarske ulice, stoji u urbanističkom projektu za izgradnju metro stanice Skadarlija i gradske pijace Bajloni, za koji je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove oglasio javnu prezentaciju, navodi portal eKapija.
Metro stanica Skadarlija je planirana kao plitka stanica sa jednim mezaninom. Predviđena su dva ulaza u stanicu od kojih je jedan direktno iznad staničnog objekta, a drugi u zoni raskrsnice Cetinjske ulice i Ulice cara Dušana.
Oba ulaza će voditi do velikog hola gde će putnici prolaziti kroz liniju kontrolnih kapija i pristupati stepenicama, pokretnim stepenicama ili liftovima, koji će opsluživati sve perone.
Stanica će omogućavati prevoz do 3.260 ljudi na sat u vršnom času u oba smera (Foto: IDR Pijaca Skadarlija/ Portart)
Na nivou velikog hola nalaziće se glavne prostorije za operativne i putničke usluge, dok će tehničke prostorije biti smeštene na nivou velikog hola i perona.
Kako navodi eKapija, javni izlazi predviđeni su na istočnom kraju svih perona.
Glavni ulazi za putnike koristiće se i kao pristup za rad i održavanje. Tehnički hodnici predviđeni su radi opsluživanja većine tehničkih prostorija, a i kako bi se izbeglo ukrštanje s protokom putnika.
Predviđen je nivo tehničkog hodnika ispod svakog perona i tu će biti smeštene tehničke prostorije (prostorija za tretman otpadnih voda, rezervoar za vodu za sprinklere i prostorija za crpljenje vode), kao i oprema (jama za pokretne stepenice i jama za lift).
Predviđena su dva ulaza u stanicu (Foto: IDR Pijaca Skadarlija/ Portart)
Stanica će omogućavati prevoz do 3.260 ljudi na sat u vršnom času u oba smera. Sadržaće prizemlje i tri podzemna nivoa u okviru kojih se nalazi hol, operativne prostorije, prostorije za zaposlene i tehničke prostorije. Ukupna BRGP stanice iznosi 8.262m2.
Parking za bicikle i ostala vozila mikromobilnosti će biti obezbeđen u zoni metro stanice, odnosno u okviru regulacija saobraćajnica Cara Dušana i Skadarske. Liftovi su projektovani sa dovoljnim dimenzijama za smeštaj bicikla, navodi eKapija.
Rekonstrukcija pijace
Pijaca će imati dva nivoa - gornji otvoreni prostor pijace na trgu i suterenski prostor pijačne hale. Pijačni plato je denivelisan i formira se gornji plato sa pristupom iz zone oko Bitef teatra i donji trg pristup iz pravca Skadarske ulice.
Središni prostor pijace je natkriven, funkcionalno organizovan na način da zadovoljava higijenske uslove modernog pijačnog prostora.
U okviru pijace planirana je javna garaža kapaciteta 305 vozila sa pristupom iz Ulice Đorđa Jovanovića.
Nosilac izrade urbanističkog projekta je Urbanistički zavod Beograda, a zahtev za potvrđivanje UP podnelo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u ime investitora JKP Beogradski metro i voz.
Kompanija Egis Rail je projektant metro stanice, a idejno rešenje pijace izradila je firma Portart d.o.o. iz Beograda.