INFONET-468X60-BANNER

Kod Bajlonijeve pijaca biće metro stanica, a pijaca dobija podzemnu garažu za 305 vozila

17.07.2023. | eKapija

Planom generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu u blizini pijace Skadarlija planirana je izgradnja metro stanice, dok će pijaca biti potpuno rekonstruisana i dobiće podzemnu garažu.

Planirani izgled

Planirani izgled (Foto: IDR Pijaca Skadarlija/ Portart)

Ulaz u stanicu metroa planiran je sa platoa iz pravca Skadarske ulice, stoji u urbanističkom projektu za izgradnju metro stanice Skadarlija i gradske pijace Bajloni, za koji je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove oglasio javnu prezentaciju, navodi portal eKapija.

Metro stanica Skadarlija je planirana kao plitka stanica sa jednim mezaninom. Predviđena su dva ulaza u stanicu od kojih je jedan direktno iznad staničnog objekta, a drugi u zoni raskrsnice Cetinjske ulice i Ulice cara Dušana.

Oba ulaza će voditi do velikog hola gde će putnici prolaziti kroz liniju kontrolnih kapija i pristupati stepenicama, pokretnim stepenicama ili liftovima, koji će opsluživati sve perone.

Stanica će omogućavati prevoz do 3.260 ljudi na sat u vršnom času u oba smera

Stanica će omogućavati prevoz do 3.260 ljudi na sat u vršnom času u oba smera (Foto: IDR Pijaca Skadarlija/ Portart)

Na nivou velikog hola nalaziće se glavne prostorije za operativne i putničke usluge, dok će tehničke prostorije biti smeštene na nivou velikog hola i perona.

Kako navodi eKapija, javni izlazi predviđeni su na istočnom kraju svih perona.

Glavni ulazi za putnike koristiće se i kao pristup za rad i održavanje. Tehnički hodnici predviđeni su radi opsluživanja većine tehničkih prostorija, a i kako bi se izbeglo ukrštanje s protokom putnika.

Predviđen je nivo tehničkog hodnika ispod svakog perona i tu će biti smeštene tehničke prostorije (prostorija za tretman otpadnih voda, rezervoar za vodu za sprinklere i prostorija za crpljenje vode), kao i oprema (jama za pokretne stepenice i jama za lift).

Predviđena su dva ulaza u stanicu

Predviđena su dva ulaza u stanicu (Foto: IDR Pijaca Skadarlija/ Portart)

Stanica će omogućavati prevoz do 3.260 ljudi na sat u vršnom času u oba smera. Sadržaće prizemlje i tri podzemna nivoa u okviru kojih se nalazi hol, operativne prostorije, prostorije za zaposlene i tehničke prostorije. Ukupna BRGP stanice iznosi 8.262m2.

Parking za bicikle i ostala vozila mikromobilnosti će biti obezbeđen u zoni metro stanice, odnosno u okviru regulacija saobraćajnica Cara Dušana i Skadarske. Liftovi su projektovani sa dovoljnim dimenzijama za smeštaj bicikla, navodi eKapija.

Rekonstrukcija pijace

Pijaca će imati dva nivoa - gornji otvoreni prostor pijace na trgu i suterenski prostor pijačne hale. Pijačni plato je denivelisan i formira se gornji plato sa pristupom iz zone oko Bitef teatra i donji trg pristup iz pravca Skadarske ulice.

Središni prostor pijace je natkriven, funkcionalno organizovan na način da zadovoljava higijenske uslove modernog pijačnog prostora.

U okviru pijace planirana je javna garaža kapaciteta 305 vozila sa pristupom iz Ulice Đorđa Jovanovića.

Nosilac izrade urbanističkog projekta je Urbanistički zavod Beograda, a zahtev za potvrđivanje UP podnelo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u ime investitora JKP Beogradski metro i voz.

Kompanija Egis Rail je projektant metro stanice, a idejno rešenje pijace izradila je firma Portart d.o.o. iz Beograda.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;