Povodom izrade izmena i dopuna Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora auto-puta E-761, deonica Pojate-Preljina, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture oglasilo je rani javni uvid.
Moravski koridor (Foto: Saobraćajni institut CIP/ Izmene i dopune Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora auto-puta E-761, deonica Pojate-Preljina)
U pitanju je prva faza, na delovima trase auto-puta gde je potrebno izmeniti plan za novi tip postojeće denivelisane raskrsnice Pojate, pešački most preko Zapadne Morave kod sela Maskare, novu denivelisanu raskrsnicu Koševi i saobraćajnu vezu petlje Kamidžora sa lokalnom putnom mrežom i naseljenim mestom Sirča, navodi portal eKapija.
Rekonstrukcija raskrsnice Pojate
Denivelisana raskrsnica Pojate je planirana kao veza auto-puta E-75 Beograd-Niš sa auto-putem E 761 Pojate-Preljina. Ona je planirana keo denivelisana raskrsnica tipa trougao, koje predstavlja najviši fukncionalni nivo raskrsnice za međusobno povezivanje dva auto-putna pravca.
Njena oznaka u referentnom sistemu mreže državnih puteva Republike Srbije je 144 i nalazi se na km 372+373 postojećeg auto-puta A1 (E75) odnosno km 0+000 planiranog auto-puta A5 (E761) na lokaciji postojeće petlje tipa truba koja izgradnjom novog auto-puta više ne zadovoljava potrebe, prenosi eKapija.
Izgradnja raskrsnice Koševi
Nova petlja Koševi planira se za potrebe povezivanja zapadnog dela Grada Kruševca i područja opština Brus i Aleksandrovac na km 28+950 auto-puta A5 (E761).
Denivelisana raskrsnica Koševi je planirana kao veza auto-puta E-761 sa postojećom putnom mrežom. Planirana je rekonstrukcija državnog puta u zoni uklapanja na kružnu raskrsnicu.
Zbog izgradnje nove denivelisane raskrsnice doći će i do izmene trase auto-puta u tom delu koja se sastoji u uvođenju traka za ubrzanje i usporenje koje su planirane umesto zaustavnih traka na prilazu petlji.
Gradnja novog visećeg mosta Maskare
Zbog radova na hidrotehničkom uređenju reke Zapadna Morava, neophodno je uklanjanje postojećeg pešačkog visećeg mosta, koji se nalazi na teritoriji opštine Ćićevac i povezuje selo Maskare i Grad Stalać.
U planu je izgradnja novog pešačko-biciklističkog mosta u blizini postojećeg mosta. Pristup mostu biće omogućen izgradnjom pristupnog puta na levoj obali koji će biti povezan sa postojećim atarskim putevima. Na desnoj obali koristiće se postojeći pristup sa atarskog puta.
Usled planiranog regulisanja rečnog korita Zapadne Moravem javlja se potreba za izmeštanjem postojećeg magistralnog vodovoda, prečnika cevi Ø400 mm, koji se nalazi na teritoriji opština Ćićevac i Varvarin i snabdeva vodom naseljena mesta na ovoj teritoriji.
S obzirom na neophodnost izmeštanja trase magistralnog vodovoda usled planiranih radova na regulaciji rečnog korita Zapadne Morave, a imajući u vidu blizinu planiranog pešačko–biciklističkog mosta (oko 8m osovinski), predlog je da se ukrštaj trase vodovoda sa koritom Zapadne Morave ostvari nadzemno, na taj način što će vodovodna cev biti položena u zaštitnu cev pričvršćenu na donju konstrukciju budućeg mosta.
Saobraćajna veza petlje Kamidžora sa lokalnim putevima
Predlog je da se izmeni rešenje pristupa naselju Sirča, u zoni denivelisane raskrsnice Kamidžora, što podrazumeva produženje planiranog mosta preko budućeg rečnog korita Zapadne Morave, tako da se ujedno premosti i budući auto-put, te da se na taj način ostvari direktna veza lokalnog puta za naselje Sirča sa prilaznim putem budućoj denivelisanoj raskrsnici Kamidžora, piše eKapija.
Planiranim rešenjem omogućen je pristup poljoprivrednom zemljištu sa obe strane auto-puta i ostvarena je najkraća veza sa područjem grada Kraljeva.