Materijal za izradu prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora auto-puta E-70, deonica Pančevo-Vršac-granični prelaz sa Rumunijom (Vatin), stavljen je na rani javni uvid od strane Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine.
Trasa auto-puta (Foto: JP Zavod za urbanizam Vojvodine/PPPPN, screenshot)
U dokumentu, koji je izradio Zavod za urbanizam Vojvodine, nisu dati detalji profila budućeg auto-puta čija se gradnja najavljuje više od 15 godina, navodi portal eKapija, ali je prikazana trasa kojom će ova važna saobraćajnica prolaziti.
Okvirnom granicom prostornog plana obuhvaćene su cele katastarske opštine u sledećim jedinicama lokalne samouprave:
- Grad Pančevo: katastarske opštine Pančevo i Banatsko Novo Selo;
- Opština Kovin: katastarska opština Mramorak;
- Opština Alibunar: katastarske opštine Vladimirovac, Alibunar, Banatski Karlovac i Lokve;
- Opština Plandište: katastarske opštine Barice, Plandište i Margita;
- Grad Vršac: katastarske opštine Vršac, Vatin i Mali Žam.
Površina područja iznosi oko 980km2, s prostornim planom se utvrđuje koridor brze saobraćajnice državnog puta u ukupnoj širini od 700m.
Kako je navedeno u planu, putnu mrežu u koridoru budućeg auto-puta državnog puta IA reda, deonica Pančevo-Vršac-granica sa Rumunijom, pored državnih puteva I i II reda, čine i opštinski i nekategorisani putevi u koji se nalaze u zoni koridora auto-puta koji zahtevaju odgovarajući tretman u konfliktu sa putem najvišeg hijerarhijskog nivoa (rekonstrukcija, rehabilitacija, relokacija/dislokacija).
Kategorisani putevi su na kraju eksploatacionog perioda i u vrlo su lošem stanju (kolovozne površine, bankine, odvodni kanali), a razlozi takvog stanja su saobraćajno opterećenje i problemi sa neodržavanjem poslednjih decenija, precizirano je u planu.
U obuhvatu prostornog plana nalazi se i više aerodroma i letilišta koji svoju namenu zadržavaju i u narednom periodu, navodi eKapija.
Putni pravac auto-puta E-70 na pravcu Pančevo-Vršac-državna granica sa Rumunijom predstavlja krak primarne mreže puteva Srbije (međunarodni krak IV SEETO mreže) koji treba da ubrza i učini efikasnijim postojeće daljinske tokove na magistralnom pravcu od Beograda ka Pančevu, Vršcu i granici sa Rumunijom.
- U sistemu putne mreže Srbije ovaj putni pravac predstavlja osnovnu vezu na pravcu istok- zapad, koji povezuje Vojvodinu i Beograd, centralne i severne delove Srbije, dok nastavak ovog državnog puta istočno od Pančeva ka Vršcu i zapadno prema Beogradu, predstavlja važnu vezu ka Rumuniji odnosno međunarodnom putu E-75 – stoji u dokumentu.
Ističe se da će izgradnja auto-puta kroz Južni Banat direktno doprineti bržem razvoju Pančeva, Vršca, Alibunara, Kovina i Plandišta, koji se neposredno vezuju za ovaj koridor.