BAU2025-468X60-BANNER

Održana debata o Savskom mostu: Ne donositi odluke pre studije izvodljivosti

09.12.2022. | Beta

Na debati o Savskom mostu održanoj juče pod nazivom "Konačna reč struke", učesnici su izneli stav da je neophodno proceniti trenutno stanje tog mosta i ne donositi odluke o mostu pre studije izvodljivosti.

Savski most

Savski most (Foto: Pixabay)

Debatu je organizovao Centar za lokalnu samoupravu, a učesnici su kazali da ukoliko je jedna od opcija rušenje mosta – javnost treba da bude obaveštena o postupku rušenja kao i o ceni.

Direktor CLS Nikola Jovanović izjavio je pred početak debate da je najvažnije da se utvrdi šta je strategija razvoja saobraćaja u Beogradu, kako po pitanju prevoza i metroa, tako i po pitanju mostova, prenosi Beta.

"Vreme je da populizam i politikantstvo u Beogradu ustupe mesto struci i ozbiljnoj razvojnoj strategiji", rekao je direktor CLS u Medija centru.

Vladimir Momčilović, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, ocenio je da nije do kraja završen plan novog Savskog mosta, jer je planiran završetak mosta u parku kod Ekonomskog fakulteta sa nepouzdanim daljim pravcima širenja odnosno neznanja da li će most dobiti produžetak. Dodao je da Beogradu nedostaju veze Slavije sa Bulevarom Zorana Đinđića na Novom Beogradu i Ulice cara Dušana na Dorćolu sa Zemunom.

Stručnjak za mostovne konstrukcije Miodrag Plavšić kazao je da je neophodna studija izvodljivosti, koja bi okupila tim stručnjaka iz oblasti saobraćaja, urbanizma i konstrukcije, navodi Beta.

On smatra da je neophodna procena stanja i kapaciteta izdržljivosti postojećeg mosta, a ukoliko do rušenja dodje – neophodno je utvrditi postupak rušenja.

"Čini mi se da ljudi koji ne razmišljaju stručno, nego su poneseni nekom idejom, zaboravljaju da izmeštanje postojećeg mosta nije proces koji se obavlja tako što vi uzmete most odnesete ga i stavite na lokaciju B sa tačke A, gde je on sad", rekao je Plavšić.

Gradimir Stefanović, član Međunarodne unije za javni prevoz, rekao je da Beogradu treba fuknkcionalan most koji neće biti zatvoren duže od šest meseci.

"Mnogi gradovi požure, ignorišu javnost, ignorišu druge struke stignu do pred kraj – i onda maratonac slomi nogu", objasnio je Stefanović.

 

Komentari: 1

Dragan 12.12.2022 18.51.16

Mislim da bi sve nedomice rešio tunel ispod Save. Tunel treba kopati u produžetku Nemanjine ispod zgrdae stare žel. stanice. Misli da tu ima dovoljno mesta da se urede priključci i ostalih ulica. Na novobeogradskoj strani ima dovoljno mesta za izlaz tunela i spajanje sa ostalim saobraćajnicama.

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;