Na inicijativu Agencije za upravljanje lukama Urbanistički zavod Beograda izradio je Urbanistički projekat za izgradnju terminala za rasute terete nove luke u Beogradu.
Terminal za rasute terete (Foto: Urbanistički zavod Beograda/Urbanistički projekat/Screenshot)
Terminal za rasute terete planiran je na levoj obali Dunava, na rečnom kilometru km 1161+800, nizvodno od postojeće Luke "Beograd" i Pančevačkog mosta, tačnije u Krnjači, piše eKapija.
Zauzimaće površinu od oko 37,6ha, a ukupna širina akvatorije iznosiće 230m.
U sklopu terminala planirani su: operativna obala, deponija sirovog materijala, podterminali za separaciju peska i šljunka, podterminali za agregat za beton i betonske asfaltne baze, saobraćajne površine, koridor za prolaz železničkog koloseka i zelene površine (minimalno 20%).
U planu je i upravna zgrada, objekat kontrole i pristupa, 12 objekata za lučke operatere, kao i 88 parking mesta za putničke automobile i 41 za kamione.
Osim sadržaja u funkciji lučke delatnosti, na prostoru lučkog terminala moguća je realizacija kompatibilnih namena – javne službe (carina, ispostave poreske uprave i dr.), površine za privredne zone (magacini, skladišta i dr.), komercijalni i drugi prateći sadržaji.
Izgradnji planiranih sadržaja i kompatibilnih namena u okviru lučkog terminala treba da prethodi nasipanje terena u cilju zaštite od plavljenja, prenosi eKapija.
Urađena je i Studija izvodljivosti za izgradnju terminala za rasute terete luke u Beogradu, kojom je zaključeno da izgradnjom terminala neće doći do značajnih promena u hidrauličnom režimu, sa aspekta postojećeg stepena zaštite od poplava na levoj obali Dunava.
Kada je reč o saobraćajnim površinama, prostor terminala povezuje se sa širom saobraćajnom mrežom grada preko planirane saobraćajnice koja sa Pančevačkim putem ostvaruje površinsku raskrsnicu sa punim programom veza.
Severno, na udaljenosti od oko 3km prolazi železnička pruga Beograd–Pančevo od koje je planirano da se izgradi industrijski kolosek koji bi prolazio severno od planiranog terminala za rasute terete. Prethodno planirani delovi industrijskog koloseka (dva kraka) sa južne strane nasipa se ukidaju.
Unutar kompleksa planirana je interna kanalizaciona mreža. Do izgradnje gradske kanalizacione mreže odvođenje upotrebljenih voda sa predmetne lokacije moguće je rešiti preko lokalnog postrojenja za prečišćavanje upotrebljenih voda, nakon čega se voda ispušta u inundaciju Dunava, navodi se u projektu.
Projekat će biti na javnom uvidu od 28. jula do 5. avgusta.