Nakon otvaranja deonice auto-puta od Preljine do Pakovraća, gradnja se nastavlja dalje. Radovi se izvode na trasi do Požege, koja važi za najzahtevniju jer se grade dva tunela kroz planinu Jelicu u dužini preko 2,5 kilometra.
Izgradnja tunela - ilustracija (Foto: Pixabay)
"Tunel Laz biće dugačak 2.850, a Munjino Brdo 2.780 metara i to su najzahtevniji građevisnki poduhvati sa kojima se radnici suočavaju. Teren na kom se izvode radovi je izuzuzetno nepovoljan, ali se ne odustaje", izjavio je za RINU Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Što se tiče radova na tunelu Munjino brdo, desna cev je do sada iskopana u dužini od 1143 metra, a leva 1026 metara, što znači da je završeno 40 odsto od ukupnih radova. U tunelu Laz radovi napreduju takođe predviđenom dinamikom, desna cev je iskopana u dužini 1472 metra, a leva 1515, što tunel čini završenim 56,8 odsto.
Momirović naglašava da 160 ljudi radi u dve smene, po 10 sati. Ne prestaju ni kada su loši vremenski uslovi, a ako bude potrebno radovi će biti intenzivirani. Cilj je da oba tunela budu završena do kraja ove godine.
On je još jednom istakao da se nakon duže od pola veka čekanja sada saobraćajna infrastruktura Srbije konačno menja iz korena i to po standardima Zapadne Evrope.
"Ova zemlja više nikada neće biti ista. Auto-put je bio planiran od Beograda do Čačka tako da je on praktično već prevazišao sam sebe. Prošli smo Čačak i otvorili potpuno novu perspektivu u svakom smislu. I tu nije kraj. Počeli su radovi na obilaznici oko Gornjeg Milanovca, uskoro počinju na obilaznici oko Užica i radi se projektna dokumentacija za izgradnju obilaznice oko Požege", rekao je Momirović.