Novi most u Novom Sadu sastojaće se od glavnog gradskog puta dužine skoro 1,4 km i sporedne trase, sa pet saobraćajnih petlji i "draguljem" u vidu 880m dugog mosta sa četiri trake za vozila i odvojenim pešačko-biciklističkim delom, najavio je gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević, objavivši snimak projektovanog izgleda budućeg mosta.
Planirani izgled budućeg mosta u Novom Sadu (Foto: Screenshot/Facebook/Miloš Vučević)
- Novi most preko Dunava biće ne samo arhitektonski biser i moderni simbol srpske Atine, već će njegova uloga doprineti redefinisanju načina na koji će Novi Sad i njegovi stanovnici živeti i funkcionisati narednih decenija, pretvarajući sremsku stranu našeg grada u glavnu rezidencijalnu oblast sa izuzetnom perspektivom, dok će bačka strana ostati onaj "stari" Novi Sad, ali i privredno-industrijski ambijent - naveo je Vučević na svom zvaničnom Instagram nalogu.
Još uvek nije objavljeno kada će početi izgradnja ovog mosta koji će povezivati Bulevar Evrope sa državnim putem IIA-119 i dalje sa Rumom. Gradiće ga kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC), koja je u maju predstavila više idejnih rešenja.
Novosadski Urbanizam objavio je u martu nacrt Plana generalne regulacije četvrtog mosta koji bi trebalo da se gradi u ovom gradu i čija je vrednost ranije procenjena na 15 milijardi dinara.
Prema rečima Dušana Miladinovića, direktora JP Urbanizam, most će iznad vode biti širok 31m i imaće 2+2 trake sa razdelnim ostrvom, a sa obe strane biciklističke i pešačke staze, širine po 2m.