Tender za izradu Idejnog rešenja i Idejnog projekta za Šumadijski koridor Vožd Karađorđe raspisali su Koridori Srbije. Putem javne nabavke traže se usluge izrade Idejnog projekta sa studijom opravdanosti i Prostornog plana posebne namene Šumadijskog koridora, koji je Vlada prošle godine proglasila projektom od posebnog značaja za Srbiju.
Ilustracija - auto-put (Foto: Pixabay)
Prema specifikaciji nabavke, auto-put će biti dugačak oko 136km i obuhvataće sledeće putne deonice:
- Sektor 1: Orašac – Topola – Rača – Markovac (veza sa auto-putem E-75), L=65km;
- Sektor 2: Mali Požarevac – Sopot – Mladenovac – Orašac - Aranđelovac, L= 36km;
- Sektor 3: Županjac – Lazarevac – Orašac, L=35km.
Od planiranih raskrsnica za priključak na postojeću mrežu auto-puteva od projektanta se traži da predvidi uključenje Voždovog koridora na auto-put E763, između mesta Županjac i Dudovica, dok se raskrsnica za uključenje na auto-put E-75 predviđa na lokaciji postojeće ''Mali Požarevac'', kao i nova petlja između petlje Markovca i petlje Lapova.
Na Sektoru 1 planirana su 3 isključenja za Kragujevac:
- Isključenje od petlje u okolini Zagorice na Severnu obilaznicu oko Kragujevca. Planirana je denivelisana raskrsnica. Ka Kragujevcu planirati dvotračni put za računsku brzinu od 80km/h.
- Petlja za isključenje za Kragujevac takođe se planira u Vučiću, na teritoriji opštine Rača. Ka Kragujevcu planirati dvotračni put za računsku brzinu od 80km/h.
- Treća veza planira se na potezu od Smederevske Palanke do Kragujevca. Denivelisana raskrsnica planirana je u blizini Kloke i Bašina. Planirati dvotračni put za računsku brzinu od 80km/h od Smederevske Palanke, preko Kloke i Bašina, Natalinaca do veze sa planiranim dvotračnim putem od Žagubice do Kragujevca.
Za potrebe realizacije ove investicije urađen Generalni projekat i Prethodna studija opravdanosti za izgradnju državnog puta I reda Vožd Karađorđe.
Vrednost posla je milijardu dinara, a tender ističe 28. januara.